Cognitive-Affective control training reduces worry and GAD symptoms: investigating training and transfer effect

Ehsan Matinfar؛ Imanollah Bigdeli؛ Ali Mashhadi

دوره 11، شماره 41 ، دی 1399، ، صفحه 113-139

https://doi.org/10.22054/jcps.2021.60124.2556

چکیده
  Symptoms of Generalized Anxiety Disorder (GAD), have been considered as an index of cognitive control deficiency. The aim of this study was to investigate whether enhancing cognitive control over emotional stimuli can decrease worry intrusions and severity of GAD symptoms. Based on the results of structured clinical interview for the DSM-5 (SCID), 45 students of Ferdowsi University of Mashhad (FUM) were who had GAD, chosen to participate in this study. Then they were assigned equally and randomly to three conditions of intervention, control and active cotrol groups; then they completed PSWQ, GAD-7, ...  بیشتر

اثربخشی برنامه درمانگری کندال بر بهبود نظم جویی شناختی هیجانی کودکان مبتلا به اختلال‏های اضطرابی

زهرا علیزاده بیرجندی؛ علی مشهدی؛ زهرا طبیبی

دوره 6، شماره 24 ، آذر 1395، ، صفحه 153-173

https://doi.org/10.22054/jcps.2016.6533

چکیده
  اختلال‏های اضطرابی، اختلال‏های شایع روانی هستند که کودکان تجربه می‏کنند به گونه­ای که تحول شناختی، اجتماعی و هیجانی کودک را مختل می­کنند. شیوع بالا و ایجاد پیامدهای منفی درازمدت بر تحول کودکان، نیاز به درمان موثر را برجسته می‏کند.پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی آموزش برنامه درمانگری کندال بر بهبود نظم جویی شناختی هیجان ...  بیشتر

بررسی اثربخشی گروه درمانی چند خانواده‏ای بر حل تعارضات والدین - فرزندان و کاهش پرخاشگری نوجوانان دختر 14-15 ساله شهر مشهد

زهرا ودادیان؛ بهرام علی قنبری هاشم آبادی؛ علی مشهدی

دوره 1، شماره 4 ، بهمن 1390، ، صفحه 18-42

چکیده
  پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی گروه درمانی چند خانواده‏ای بر حل تعارض والدین و نوجوانان و کاهش پرخاشگری فرزندان انجام شد. روش تحقیق از نوع شبه آزمایشی با پیش آزمون، پس‏آزمون با گروه گواه و اندازه‏گیری مکرر بود. نمونه پژوهش، شامل 25 نوجوان دختر 14- 15 ساله به همراه والدینشان بودند که بصورت داوطلب از میان دیگر نوجوانان مراجعه کننده ...  بیشتر