تاثیر آموزش مهارت مدیریت هیجان منفی بر افکار اضطرابی والدین کودکان اوتیسم

آرش بهرامی؛ حسین محققی؛ ابوالقاسم یعقوبی

دوره 7، شماره 26 ، خرداد 1396، ، صفحه 133-147

https://doi.org/10.22054/jcps.2017.7395

چکیده
  اوتیسم یکی از اختلالات فراگیر رشد است که با تخریب پایدار در تعاملات اجتماعی متقابل، تاخیر یا انحراف ارتباطی و الگوی ارتباطی کلیشه‌‌ای محدود مشخص است. داشتن کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم باعث افسردگی، نگرانی، استرس، شرمندگی و خجالت در والدین آن‌ها می‌شود و مطالعات نشان داده که در مواردی باعث تاثیر منفی بر روابط زناشویی نیز شده ...  بیشتر

بررسی اثر بخشی آموزش امید بر سبک‌‎های اسنادی دانشجویان

ابوالقاسم یعقوبی؛ پریسا فروتن بقا؛ حسین محققی

دوره 5، شماره 17 ، دی 1393، ، صفحه 19-33

چکیده
  هدف پژوهش تعیین اثر بخشی آموزش امید مبتنی بر نظریه اسنایدر بر سبک‌ها ی اسنادی دانشجویان بود. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی بود که با نمونه گیری تصادفی 24 نفر در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند و به منظور اندازه گیری سبک‌های اسناد از پرسشنامه سبک اسنادی  (ASQ) استفاده شد. داده‌های بدست آمده با آزمون تحلیل کواریانس تجزیه و تحلیل ...  بیشتر