حافظه فعال شنیداری و دیداری در دانش‌آموزان نارساخوان: پیش و پس از مداخله

الهام سادات ناجی؛ سعید حسن زاده؛ محسن شکوهی یکتا؛ الهه حجازی موغاری؛ جواد اژه ای

دوره 9، شماره 35 ، مرداد 1398، ، صفحه 173-194

https://doi.org/10.22054/jcps.2019.42673.2140

چکیده
  حافظه فعال نقش تعیین‌کننده‌ای در عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان با ناتوانی در خواندن دارد. با این وجود پژوهش‌های آموزشی انجام شده یافته‌های متفاوتی را از جهت سودمندی برنامه‌های موجود گزارش کرده‌اند. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی برنامه آموزشی حافظه فعال ویژه‌ دانش‌آموزان نارساخوان انجام شده است. این برنامه هر دو بعد شنیداری و ...  بیشتر