ویژگی های روانسنجی مقیاس اعتیاد به خرید حضوری در نمونه ایرانی

فرزین باقری شیخانگفشه؛ زهرا خانی؛ حجت الله فراهانی؛ پرویز آزادفلاح

دوره 13، شماره 52 ، مهر 1402، ، صفحه 41-75

https://doi.org/10.22054/jcps.2024.70687.2844

چکیده
  اعتیاد به خرید یک نیاز غیرقابل‌کنترل است که فرد را مجبور می‌کند تا برای رهایی موقت از پریشانی روانی و افسردگی به سمت خرید کردن گرایش پیدا کند. در همین زمینه، پژوهش حاضر با هدف بررسی روایی و پایایی مقیاس اعتیاد به خرید حضوری در نمونه ایرانی انجام شد. این پژوهش یک مطالعه توصیفی - تحلیلی از نوع ارزشیابی بود. نمونه شامل 500 نفر، از زنان (404) ...  بیشتر