اثربخشی نوروفیدبک در ترکیب با بازی های شناختی رایانه ای بربهبود انعطاف‌پذیری شناختی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی

نزهت الزمان مرادی؛ فریده سادات حسینی؛ سوران رجبی

دوره 12، شماره 47 ، تیر 1401، ، صفحه 63-94

https://doi.org/10.22054/jcps.2022.60360.2561

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی نوروفیدبک در ترکیب بازی‌های شناختی بر بهبود انعطاف‌پذیری شناختی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی‌توجه/بیش‌فعالی صورت گرفت. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون پس‌آزمون با گروه کنترل بود. تعداد 20 نفر از دانش‌آموزان پسر مبتلا به اختلال ‌نارسایی‌توجه/بیش‌فعالی به شیوه نمونه‌گیری هدفمند ...  بیشتر

مقایسه اثر بخشی روش های درمان شناختی رفتاری و نوروفیدبک بر افسردگی اساسی زنان بزرگسال

روشنک خدابخش پیر کلانی؛ خاطره سادات تقوی؛ فریده راستگو

دوره 9، شماره 36 ، آبان 1398، ، صفحه 25-46

https://doi.org/10.22054/jcps.2020.44110.2162

چکیده
  چکیدهاز روش درمان شناختی و رفتاری و اجرای نوروفیدبک به عنوان یک روش درمانی برای درمان بیماری ها و اختلال ها استفاده می شود. این تحقیق با هدف مقایسه اثر بخشی روش های درمان شناختی رفتاری و نوروفیدبک بر افسردگی زنان بزرگسال شهر تهران انجام شد.این پژوهش ا زنوع نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون_پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش ...  بیشتر

تاثیر نوروفیدبک با امواج آلفای بالا بر کارکرد‌های اجرایی دانشجویان دختر دانشگاه کردستان با نشانگان فرسودگی تحصیلی و علایم افسردگی

گلاویژ علیزاده؛ رسول کرد نوقابی؛ خسرو رشید؛ زلیخا قلی‌زاده

دوره 8، شماره 30 ، خرداد 1397، ، صفحه 163-188

https://doi.org/10.22054/jcps.2018.8613

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر نوروفیدبک با امواج آلفای بالا بر کارکرد­های اجرایی دانشجویان دختر دانشگاه کردستان با نشانگان فرسودگی تحصیلی و علایم افسردگی بود. روش مطالعه نیمه تجربی به صورت پیش­آزمون و پس­آزمون با گروه کنترل بود. جامعه­ی آماری این پژوهش شامل کلیه­ی دانشجویان دختر دانشگاه کردستان در نیم­سال دوم تحصیلی ...  بیشتر