@article { author = {Pirsaghi, Fahimeh and Nazari, Ali Mohammad and Hajihassani, Mehrdad and Nad-Alipour, Hassan}, title = {The Effect of Self-Differentiation Therapy on Assertiveness of Female Students of Allameh Tabataba’i University}, journal = {Clinical Psychology Studies}, volume = {4}, number = {16}, pages = {19-34}, year = {2014}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2322-3189}, eissn = {2476-6410}, doi = {}, abstract = {The  present  study  aims  to  study  the  effectiveness  of  selfdifferentiation  therapy  on  assertiveness  of  female  students  of  AllamehTabataba’i  University.  The  research  employed  a  semi-experimentaldesign  with  pre-test  and  post-test.  Using  convenience  samplingmethod,  20  subjects  were  selected  from  among  first-yearundergraduate  female  students  of  the  Faculty  of  Psychology  andEducational  Sciences,  Allameh  Tabataba’i  University.  The  samplepopulated was randomly  assigned into two groups, namely  experimentand  control  groups,  each  consisting  of  10  people.  The  experimentgroup  received  8  sessions  of  self-differentiation  therapy.  The  controlgroup  received  no  intervention.  The  data  was  analyzed  usingCovariance  analysis.  The  results  showed  that  self-differentiationtherapy  was  effective  on  improvement  of  assertiveness  (P<0.01).Generally,  it  can  be  concluded  that  self-differentiation  therapy  helpedto increase the level of assertiveness of the participants.}, keywords = {self-differentiation,Assertiveness,Student}, title_fa = {اثربخشی درمان خود متمایز سازی بر میزان ابراز وجود دانشجویان دختر دانشگاه علامه طباطبایی تهران}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی درمان خودمتمایزسازی بر ابراز وجود دانشجویان دختر دانشگاه علامه طباطبایی تهران بوده است این پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بوده است. از میان دانشجویان دختر سال اول در مقطع کارشناسی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، 20 نفر به عنوان نمونه انتخاب و در دو گروه 10 نفره، یک گروه به عنوان گروه آزمایش و یک گروه به عنوان گروه کنترل، جایگزین شدند. آموزش خودمتمایزسازی به مدت 8 جلسه برای گروه آزمایش اجرا گردید. گروه کنترل، هیچ مداخلهای دریافت نکرد.دادهها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس، تجزیه و تحلیل آماری شدند. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد که درمان خود متمایز سازی بر افزایش میزان ابراز وجود موثر بوده است (01/0 P<). به طور کلی می توان به این نتیجه رسید که درمان خودمتمایزسازی میزان ابراز وجود شرکت کنندگان را افزایش می دهد.}, keywords_fa = {خودمتمایزسازی,جرأتورزی,دانشجو}, url = {https://jcps.atu.ac.ir/article_55.html}, eprint = {https://jcps.atu.ac.ir/article_55_6b1051174f1f367b3e3c4fde87d84a56.pdf} }