تدوین الگوی والدگری مبتنی بر نظریه کارکردهای اجرائی و مقایسه اثربخشی آن با برنامه بارکلی بر کارکردهای اجرائی و رفتارهای یادگیری کودکان مبتلا به نقص توجه/بیش فعالی

زهرا ابراهیمی؛ احمد عابدی؛ اصغر آقایی

دوره 11، شماره 43 ، تیر 1400، ، صفحه 73-107

https://doi.org/10.22054/jcps.2021.49748.2280

چکیده
  اختلال نقص توجه/بیش‌فعالی یکی از اختلالات شایع در کودکان است و مبتلایان به آن دارای نقایصی در کارکردهای اجرائی و یادگیری هستند؛ بنابراین هدف از پژوهش حاضر تدوین الگوی والدگری مبتنی بر نظریه کارکردهای اجرائی و مقایسه اثربخشی آن با برنامه بارکلی بر کارکردهای اجرائی و رفتارهای یادگیری کودکان مبتلا به نقص توجه/بیش فعالی بود. روش پژوهش ...  بیشتر

فراتحلیل اثربخشی مداخلات روان‌شناختی گروهی بر درمان اختلال افسردگی

احمد عابدی؛ حمیدرضا عریضی؛ مریم شریفی

دوره 5، شماره 19 ، تیر 1394، ، صفحه 35-61

چکیده
  در دهه­های اخیر، متخصصان به بررسی اثربخشی مداخلات روان‌شناختی متعدد بر درمان اختلال افسردگی پرداخته‌اند. بسیاری از این مداخلات به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه و زمان به‌صورت گروهی اجرا شده‌اند و تغییرات معناداری را در افراد تحت درمان، نسبت به گروه کنترل گزارش نموده‌اند.بااین‌حال، میزان تأثیر دقیق آن‌ها مشخص نیست. ازاین‌رو، ...  بیشتر

فرا تحلیل مقایسه اثربخشی مداخلات روان شناختی و دارو درمانی بر میزان نشانه‌های اختلال وسواسی- اجباری: (ایران 1389- 1379)

احمد عابدی؛ محبوبه کیانی؛ سالار فرامرزی؛ مژگان شوشتری؛ فرشته گلشنی منزه

دوره 2، شماره 7 ، تیر 1391، ، صفحه 59-83

چکیده
  زمینه: در سال‌های اخیر، متخصصان در زمینه اختلال وسواسی- اجباری به دنبال ارزیابی و مقایسه اعتبار و کارایی مداخلات روان‌شناختی و درمان دارویی هستند. در این خصوص         فرا تحلیل با یکپارچه کردن نتایج حاصل از انجام تحقیقات مختلف، میزان اندازه اثر روش درمان را مشخص می‌نماید. هدف: پژوهش حاضر نیز بر آن است تا با استفاده‌ی ...  بیشتر