مدل ساختاری نظم بخشی هیجانی و علائم اختلال اضطراب فراگیر در دانشجویان

فروغ ادریسی؛ مصطفی خانزاده؛ عبدالمجید بحرینیان

دوره 5، شماره 20 ، آذر 1394، ، صفحه 203-226

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین مدل ساختاری نظم­بخشی هیجانی و علائم اختلال اضطراب فراگیر در دانشجویان انجام شد.برای دستیابی به هدف پژوهش، تعداد 462 (223 دختر و 241 پسر) دانشجوی دانشگاه شیراز با استفاده از روش نمونه­گیری طبقه­ای تصادفی به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند و به مقیاس مشکلات در نظم­بخشی هیجانی، پرسشنامه نگرانی ایالت پنسیلوانیا ...  بیشتر

بررسی اثربخشی مراقبه متعالی (مدیتیشن) برکاهش افسردگی و اضطراب زنان دانشجو بررسی

افسانه کریمی؛ سیّد مجید عبدالمجید بحرینیان؛ باقر غباری بناب

دوره 3، شماره 9 ، دی 1391، ، صفحه 103-118

چکیده
  زمینة مسأله: افسردگى و اضطراب از رایج ترین بیماری هاى روانى قرن بیست و یکم است  و باعث مراجعۀ افرادزیادی ازجمله زنان به متخصصان بهداشت روان می گردد. مدیتیشن به عنوان یکی از درمان هاى پیشرفتۀ امروزى به شمار می رود که مورد استفاده روان درمانگران و پزشکان است. هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی مداخله به روش مدیتیشن در کاهش افسردگی و ...  بیشتر