اثربخشی آموزش مهارت مدیریت استرس- هیجان بر کیفیت رابطه مادر-کودک مادران کودکان دارای اختلال طیف اتیسم

مهرزاد رمضانلو؛ خدیجه ابوالمعالی الحسینی

دوره 12، شماره 48 ، مهر 1401، ، صفحه 137-166

https://doi.org/10.22054/jcps.2023.63124.2629

چکیده
  چکیدهپژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارت مدیریت استرس- هیجان بر کیفیت رابطه مادر-کودک در مادران کودکان با اختلال طیف اتیسم انجام شده است. این مطالعه از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون-پیگیری با گروه کنترل بود. جامعه آماری کلیه مادران کودکان با اختلال طیف اتیسم انجمن اتیسم ایران در شهر تهران بود که از بین آنها 30 نفر به صورت ...  بیشتر

اثربخشی بازتوانی شناختی رایانه ‎یار در ملال تحصیلی دانش ‎آموزان با اختلال نارسایی توجه فزون‎ کنشی

میترا مایلی؛ خدیجه ابوالمعالی الحسینی؛ مصطفی نوکنی؛ سیاوش طالع پسند

دوره 12، شماره 46 ، فروردین 1401، ، صفحه 153-178

https://doi.org/10.22054/jcps.2022.60540.2570

چکیده
  اختلال نارسایی توجه فزون‎کنشی همراه با الگوی پایدار عدم توجه و / یا فزون‎کنشی و رفتارهای تکانشی است که شدیدتر از آن است که معمولاً در کودکان با سطح تحولی مشابه دیده می‎شود. ملال تحصیلی با هدر رفتن منابع انسانی و هزینه‎های مالی بسیار همراه است؛ ملال تحصیلی یکی از مسائل اساسی گریبان‌گیر نظام‎های آموزشی است. هدف از پژوهش حاضر ...  بیشتر