اثربخشی ذهن‌آگاهی بر آشفتگی ذهنی و ضرب‌آهنگ شناختی کند بزرگسالان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی

فریده سادات حسینی؛ لیلا کامران

دوره 14، شماره 53 ، دی 1402، ، صفحه 61-75

https://doi.org/https://doi.org/10.22054/jcps.2024.75881.2986

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر آشفتگی ذهنی وضرب‌آهنگ شناختی کند بزرگسالان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی انجام شده است.روش شناسی پژوهش: روش پژوهش شبه‌آزمایشی با گروه کنترل و طرح پیش‌آزمون، پس‌آزمون و پیگیری و جامعه آماری شامل بزرگسالان شهر شیراز بود که دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی بودند و ...  بیشتر

اثربخشی نوروفیدبک در ترکیب با بازی های شناختی رایانه ای بربهبود انعطاف‌پذیری شناختی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی

نزهت الزمان مرادی؛ فریده سادات حسینی؛ سوران رجبی

دوره 13، شماره 47 ، تیر 1401، ، صفحه 63-94

https://doi.org/10.22054/jcps.2022.60360.2561

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی نوروفیدبک در ترکیب بازی‌های شناختی بر بهبود انعطاف‌پذیری شناختی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی‌توجه/بیش‌فعالی صورت گرفت. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون پس‌آزمون با گروه کنترل بود. تعداد 20 نفر از دانش‌آموزان پسر مبتلا به اختلال ‌نارسایی‌توجه/بیش‌فعالی به شیوه نمونه‌گیری هدفمند ...  بیشتر

نقش کارکردهای اجرایی و افکار خود آیند منفی در تبیین دشواری در تنظیم هیجان نوجوانان

فریده سادات حسینی؛ یاسر امیدوار؛ نرجس عباسی

دوره 8، شماره 26 ، فروردین 1396، ، صفحه 83-111

https://doi.org/10.22054/jcps.2017.7393

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تعیین نقش کارکردهای اجرایی به عنوان عامل شناختی/ عصب‌شناختی و افکار خود آیند منفی به عنوان عامل شناختی/ روان‌شناختی در دشواری در تنظیم هیجان نوجوانان است. جامعه آماری در این پژوهش شامل کلیه دانش­آموزان پسر متوسطه­ی دوره اول شهر بوشهر که در ­سال تحصیلی 94 – 95 مشغول به تحصیل بودند. از بین این دانش­آموزان تعداد ...  بیشتر