اثربخشی درمان مبتنی بر کارآمدی هیجانی بر کاهش وابستگی به اینترنت و آسیب‌پذیری روان‌شناختی در دانش‌آموزان مبتلا به اعتیاد اینترنتی

منصور بیرامی؛ تورج هاشمی نصرت آباد؛ خلیل اسماعیل پور؛ علی شیری

دوره 11، شماره 44 ، مهر 1400، ، صفحه 23-43

https://doi.org/10.22054/jcps.2021.56400.2459

چکیده
  اعتیاد اینترنتی یک معضل شایع است که بسیاری از جوامع امروزی را درگیر خود ساخته است. هدف از این مطالعه بررسی اثر‌بخشی درمان مبتنی بر کار‌آمدی هیجانی بر کاهش وابستگی به اینترنت و آسیب‌پذیری روان‌شناختی (افسردگی، اضطراب و استرس) در دانش‌آموزان دارای نشانه‌های اعتیاد اینترنتی بود. این پژوهش نیمه‌آزمایشی و با استفاده از طرح پیش‌آزمون ...  بیشتر

تاثیر روش درمان تن‌آرامی گروهی بر کاهش اختلال اضطراب جدایی دانش‌آموزان

زینب تشکری؛ فرنگیس کاظمی؛ ژانت هاشمی آذر

دوره 6، شماره 24 ، آذر 1395، ، صفحه 135-152

https://doi.org/10.22054/jcps.2016.6532

چکیده
  اضطراب جدایی پریشانی کودک است هنگامی که او در تجربه جدایی و یا پیش­بینی جدایی از سرپرست خود می­باشد. تشخیص اختلال اضطراب جدایی[1]در دوران کودکی از نظر خطر سلامت روان در سراسر عمر قابل توجه است. هدف پژوهشگر از انجام پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی روش تن­آرامی گروهی بر کاهش علائم اختلال اضطراب جدایی دانش­آموزان پایه اول ابتدایی بود. ...  بیشتر