TY - JOUR ID - 1052 TI - اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی به روش قصه‌گویی بر میزان کمرویی دانش‌آموزان JO - مطالعات روان‌شناسی بالینی JA - JCPS LA - fa SN - 2322-3189 AU - گودرزی, نسرین AU - مکوند حسینی, شاهرخ AU - رضایی, علی محمد AU - اکبری بلوطبنگان, افضل AD - کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه سمنان، سمنان، ایران. AD - دانشیار، گروه روانشناسی بالینی دانشگاه سمنان،‌ سمنان، ایران. AD - استادیار، گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه سمنان، سمنان، ایران. AD - دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه سمنان، سمنان، ایران. Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 5 IS - 17 SP - 121 EP - 136 KW - قصه گویی KW - مهارت‌های زندگی KW - کمرویی DO - N2 - هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش مهارت های زندگی به روش قصه گویی بر کاهش میزان کمرویی کودکان دبستانی پایه پنجم ابتدایی بود. تعداد 39 نفر از کودکان دبستانی پایه پنجم ابتدایی یکی از دبستان‌های شهر تهران به شیوه داوطلب انتخاب و بصورت تصادفی به گروه‌های آزمایش و کنترل گمارده شدند. با بهره‌گیری از یک طرح آزمایشی پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل ابتدا مقیاس کمرویی استنفورد بر روی هر دو گروه اجرا شد و سپس کاربندی آزمایشی آموزش مهارتهای زندگی به شیوه قصه گویی در طی 13 جلسه بر روی گروه آزمایش اجرا شد و دو هفته پس از اتمام جلسات پس آزمون بر روی هر دو گروه اجرا گردید. تحلیل کوواریانس تفاوت معناداری را میان میانگین های دو گروه نشان داد )05/0(p UR - https://jcps.atu.ac.ir/article_1052.html L1 - https://jcps.atu.ac.ir/article_1052_533f6032adda51c5cb99866bf188ac08.pdf ER -