بگیان کوله مرزی، محمدجواد؛ کرمی، جهانگیر؛ مومنی، خدامراد؛ و الهی، عادله. (1398). مقایسه اثربخشی سیستم رواندرمانی تحلیل شناختی ـ رفتاری و یکپارچهسازی رفتاردرمانی دیالکتیکی با درمان شناختی مبتنی بر ذهن شفقت ورز بر کاهش درد ذهنی و دشواری در تنظیم هیجانی افراد اقدام کننده به خودکشی. فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، 9 (34)، 63-35.
تقوی، محمدرضا؛ طاوسی، علیرضا و گودرزی، محمدعلی. (1395). تأثیر برنامه اصلاح سوگیری توجه بر تغییر میزان سوگیری توجه زنان چاق نسبت به نشانههای مواد غذایی. روشها و مدلهای روانشناختی، 7(25)، 10 – 1.
خسته مهر، رضا؛ امان الهی، عباس؛ زهرهای، اسماعیل؛ و رجبی، غلامرضا. (1393). سبکهای دلبستگی، اسناد علی و اسناد مسئولیت بهعنوان پیشبینهای خشونت علیه زنان. روانشناسی خانواده، 1، 52-41.
ذوالفقاری نیا، همایون. (1395). ارزیابی نقش میانجیگری تنظیم هیجانی وناگویی هیجانی در تأثیر سبکهای دلبستگی بر رضایتمندی زناشویی زوجین ایرانی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی. تهران.
غضنفری، فیروزه؛ و بدری، مجتبی. (1398). تدوین مدل سببشناسی اختلال اضطراب اجتماعی نوجوانان بر اساس مؤلفههای حساسیت اضطرابی، تنظیم هیجانی منفی و سبک دلبستگی ناایمن اجتنابی و دوسو گرا با نقش میانجی راهبرد مقابله هیجان مدار. فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، 9 (35)، 130-97.
قمری گیوی، حسین؛ ایمانی، حسن؛ برهمند، اوشا؛ و صادقی موحد، فریبا. (1391). بررسی نقص بازداری و بازشناسی هیجانی در بیماران دچار اختلال وسواس فکری – عملی. مجله روانشناسی بالینی،4(2)، 18-9.
کرمانی مامازندی، زهرا؛ و طالع پسند، سیاوش. (1397). ویژگیهای روانسنجی مقیاس دشواری تنظیم در دانشجویان دانشگاه سمنان. نشریه علمی – پژوهشی آموزش و ارزشیابی، 42: 142 – 117.
Bullemor-Day, P. (2015). Emotion regulation, attention and mindfulness in adolescents with social, emotional and behavioural difficulties. Thesis for thedegree of Doctor in Clinical Psychology (DClinPsy), Royal Holloway, University of London.
Cooper, M. J. & Warren, L. (2011) The relationship between body weight (body mass index) and attachment history in young women, Eating Behavior, 12(1); 94-96.
Fraley, R. C., Waller, N. G., & Brennan, K. A. (2000). An item-response theory analysis of self-report measures of adult attachment. Journal of Personality and Social Psychology, 78, 350-365.
Gratz, K. L., & Roemer, L. (2004). Multidimensional assessment of emotion regulation and dysregulation: development, factor structure, and initial validation of the difficulties in emotion regulation scale. Journal of Psychopathology Behavior Assessment, 26, 41–54
Gratz, K. L., & Roemer, L.(2008). The relationship between emotion dysregulation and deliberate self-harm among female undergraduate students at an urban commuter university. Cognitive behaviour therapy; 37(1):14-25
Gross, J. J. (1998). The emerging field of emotion regulation: an integrative review. Review of General Psychology, 2, 271.
Izadpanah. S., Barnow. S., Neubauer, A.B., & Holl, J. (2019). Development and Validation of the Heidelberg Form for Emotion Regulation Strategies (HFERST): Factor Structure, Reliability, and Validity. Assessment, 26; 880 – 906
Joormann, J., & Gotlib, I.H. (2007). Selective Attention to Emotional Faces Following Recovery from Depression. Journal of Abnormal Psychology, 116(1), 80-85.
Kristoffersen, J. T. (2016). Attention Bias Modification and Emotion Regulation in Depression Recurrence, Thesis for thedegree of Doctor in Clinical Psychology, UNIVERSITY OF OSLO.
MacLeod, C. (2011). Emotion Regulation and the Cognitive-Experimental Approach to Emotional Dysfunction. Emotion Review, 3(1), 62 -73.
MacLeod, C., & Bridle, R. (2009). The reduction of anxiety vulnerability through the modification of attentional bias: A real-world study using a home-based cognitive bias modification procedure. Journal of Abnormal Psychology, 118, 65–75.
MacLeod, C., Koster, E. H. W., & Fox, E. (2009). Whither cognitive bias modification research? Commentary on the special section articles. Journal of Abnormal Psychology, 118, 89–99.
MacLeod, C., Rutherford, E., Camobell, L., Ebsworthy, G. & Holker, L. (2002). Selective Attention and Emotional Vulnerability: Assessing the CausalBasis of Their Association Through the Experimental Manipulationof Attentional Bias, Journal of Abnormal Psychology, 111(1): 107-123.
Marganska, A., Gallagher, M., & Miranda, R. (2013). Adult attachment, emotion dysregulation, and symptoms of depression and generalized anxiety disorder. American Journal of Orthopsychiatry, 83(1), 131-141.
Mathews, B. L., Kerns, K. A., Ciesla, J. A. (2014). Specificity of emotion regulation difficulties related to anxiety in early adolescence. Journal of adolescence, 37(7):1089-97.
Mennin, D. M., Heimberg, R. G., Turk, C. L., & Fresco, D. M. (2005). Preliminary evidence for an emotion dysregulation model of generalized anxiety disorder. Behavior Research Therapy. 43(10), 1281-3104.
Noah, C., Pollock, G. A., McCabe, A. C., Southard, A., & Virgil Zeigler-Hill, C. (2016). Pathological personality traits and emotion regulation difficulties. Journal of Personality and Individual Differences, 95, 168–177
Ollendick, T.H., White, S.W., Richey, J., Kim-spoon, J., Ryan, S.M., Wieckowski, A.T., Coffman, M.C., Elias, R., Strege, M.V., Capriola-Hall, N, & Smith, M. (2019). Attention Bias Modification Treatment for Adolescents with Social Anxiety Disorder, Behavior Therapy, 50(1):126-139
Peckham, A.D., McHugh, R.K., & Otto, M.W. (2010). A Meta-Analysis of the Magnitude of Biased Attention in Depression. Depression and Anxiety, 27(12), 1135-1142.
Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics, 6th Edition, Pearson Education, New York
Tull, M. T., Weiss, N. H., Adams, C. E., & Gratz, K. L. (2012). The contribution of emotion regulation difficulties to risky sexual behavior within a sample of patients in residential substance abuse treatment. Journal of Addictive Behaviors, 37, 1084-1092
Van Reekum, C. M., Urry, H. L., Johnstone, T., Thurow, M. E., Frye, C. J., Jackson, C. A., Schaefer, H. S., Alexander, A. L., & Davidson, R. J. (2007). Individual differences in amygdala and ventromedial prefrontal cortex activity are associated with evaluation speed and psychological well-being. Journal of Cognitive Neuroscience, 19, 237–248.
Van-Bockstaele, B., Notebaert, L., MacLeod, C., Salemink, E., Clarke, P. J., Verschuere, B., Bogels, S. M. & Wiers, R. W. (2019). The effects of attentional bias modification on emotion regulation, Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 62, 38 -48.
Wadlinger, H.A., & Isaacowitz, D.M. (2011). Fixing our Focus: Training attention to regulate emotion. Personality and Social Psychology Review, 15(1), 72-102.
Zelazo, P. D., Anderson, J. E., Richler, J., Wallner-Allen, K., Beaumont, J. L., & Weintraub, S. (2013). NIH toolbox cognition battery: measuring executive function and attention. Monographs of the Society for Research in Child Development, 78(4), 16-33.