احمدی، ا؛ ارجمندنیا، ع؛ عزیزی، م؛ مطیعی، س.(1396). اثربخشی برنامه آموزش کارکردهای اجرائی رایانه محور بر ویژگیهای شناختی و پیشرفت ریاضی کودکان دارای نارسایی توجه/بیش فعالی. مجله پرستاری کودکان، ۴ (۱): ۴۳-۵۰
انجمن روانپزشکی آمریکا. (2013). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی. ترجمه یحیی سید محمدی (1398). تهران: نشر روان.
بارکلی، ر.(2013). آموزش کودکان با نقص توجه- بیش فعالی، ترجمه؛ احمد عابدی و عادله شعرباف زاده. (1394). تهران: انتشارات جنگل.
بهمنی، ط و علیزاده، ح.(1390). بررسی اثر آموزش مدیریت به مادران بر بهبود شیوههای فرزند پروری و کاهش نشانههای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی فرزندان. روانشناسی افراد استثنایی، 1(1): 44-27.
خدابنده، ف؛ درستی، ک و رجبی مقدم، ف. (1397). تأثیر روش آموزش درمانی بارکلی بر مشکلات رفتاری و کارکردهای اجرائی والدین دانش آموزان دارای مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی. پنجمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی علوم تربیتی و سبک زندگی
داوسون، پ و گوئیر، ر.(1393). کارکردهای اجرائی در کودکان و نوجوانان: راهنمای سنجش و مداخله. ترجمه: ابراهیمی، علیاکبر و همکاران. اصفهان: نوشته.
عابدی، ا؛ هادی پور، م؛ شوشتری، م؛ جعفری، ر؛ شفیعی، ا.(1392). بررسی پایایی، روایی و تعیین ساختار عاملی نسخه فارسی مقیاس رفتارهای یادگیری (LBS) بر روی دانش آموزان دوره راهنمایی. اندازهگیری تربیتی، 4(12): 23-40.
عزیزیان، م.(1397). مداخلههای آموزشی کارکردهای اجرائی برای کودکان با نارسایی شناختی. تعلیم و تربیت استثنایی، 1(150): 71-63.
علیزاده، ح؛ زاهدی پور، م.(1383). کارکردهای اجرائی در کودکان با و بدون اختلال هماهنگی رشدی. تازههای علوم شناختی، ۶ (۳ و ۴): ۴۹-۵۶
کاظمی، س و سیف، الف. (1389). تأثیر آموزش کاردهای اجرایی بر عملکرد نیمرخ اسید وکسلر کودکان در دانش آموزان اختلال یادگیری شهر شیراز. مجله روشها و مدلهای روانشناختی، 1(2): 106-93.
کدخدایی، م؛ احمدی، ا و عابدی، ا.(1396). بررسی تأثیر آموزش برنامه والدگری بارکلی بر سلامت روان مادران کودکان پسر دارای اختلال نقص توجه/بیش فعالی مقطع ابتدایی شهر اصفهان. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 18(2): 12-24.
ملک پور، م؛ کاویان، ف و عابدی، ا.(1392). اثربخشی آموزش کارکردهای اجرائی بر میزان توجه کودکان پیشدبستانی دارای اختلال هماهنگی رشد. مجله تحقیقات علوم رفتاری، 11(2): 120-108.
ملک پور، م؛ کاویان، ف و عابدی، ا.(1392). اثربخشی آموزش کارکردهای اجرائی بر میزان تکانشگری کودکان پیشدبستانی دارای اختلال هماهنگی رشد. توانبخشی، 14(1): 81-70.
نجاتی و؛ آقایی ثابت، س و خوشحالی پناه، ص. (1392). شناخت اجتماعی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی. علوم تربیتی و روانشناسی، 2(2): 47-53.
نورانی، ر؛ مشهدی، ع؛ طیبی، ز و خیرخواه، ف.(1395). اثر آموزش کارکردهای اجرائی مبتنی بر زندگی روزمره، بر کارکردهای اجرائی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی. فصلنامه تازههای علوم شناختی، 18(1): 68-78.
Anderson, J & Bolden, J. (2018). The role of executive functions in depression and attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) symptomatology. University of Tennessee, Knoxville Trace: Tennessee Research and Creative Exchange
Barkley, R. A. (1997). ADHD and the nature of self-control. New York: Guilford Press.
Barkley, R. A. (2013). Defiant children: A clinician's manual for assessment and parent training (3rd ed.). Guilford Press.
Berthelsen, D., Hayes, N., White, S., & Williams, K. E. (2017). Executive Function in Adolescence: Associations with Child and Family Risk Factors and Self-Regulation in Early Childhood. Frontiers in psychology, 8: 903. doi:10.3389/fpsyg.2017.00903
Bussing, R., Zima, B. T., Mason, D. M., Meyer, J. M., White, K., & Garvan, C. W. (2012). ADHD knowledge, perceptions, and information sources: perspectives from a community sample of adolescents and their parents. Journal of Adolescent Health, 51(6): 593-600.
Cortese, S., Ferrin, M., Brandeis, D., Buitelaar, J., Daley, D., Dittmann, R. W., European ADHD Guidelines Group (EAGG) (2015). Cognitive training for attention-deficit/hyperactivity disorder: meta-analysis of clinical and neuropsychological outcomes from randomized controlled trials. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 54(3): 164–174.
Dagenais E, Rouleau I, Tremblay A, Demers M, Roger É, Jobin C, & Duquette P. (2016). Role of executive functions in prospective memory in multiple sclerosis: Impact of the strength of cue-action association. J Clin Exp Neuropsychol, 38(1):127-40
Daley, D &O’Brien, M. (2013).A small-scale randomized controlled trial of the self-help version of the New Forest Parent Training Programme for children with ADHD symptoms. European Child & Adolescent Psychiatry, 22 (9), 543-552.
DeLoatche, K. J. (2015). Parent-child interaction therapy as a treatment for ADHD in early childhood: A multiple baseline single-case design. Unpublished doctoral dissertation, College of Education, University of South Florida, Tampa Bay, Florida.
Fabiano GA, Pelham WE Jr, Coles EK, Gnagy EM, Chronis-Tuscano A, O'Connor BC. (2009). A meta-analysis of behavioral treatments for attention-deficit/hyperactivity disorder. Clin Psychol Rev, 29(2):129-40.
Finzi-Dottan, R. (2011). Aggression and conduct disorder in former Soviet Union immigrant adolescents: The role of parenting style and ego identity. Children and Youth Services Review, 33(6): 918–926.
Kanagaratnam, P & Asbjornsen, A. (2007). Executive deficits in chronic PTSD related to political violence. Journal of Anxiety Disorders, 21(4):510-25
Lam, C. B., Chung, K., & Li, X. (2018). Parental Warmth and Hostility and Child Executive Function Problems: A Longitudinal Study of Chinese Families. Frontiers in psychology, 9: 1063.
Malik, T. A., & Tariq, N. (2014). Parent training in reduction of attention-deficit/hyperactivity disorder and oppositional defiant disorder symptoms in children. Pakistan Journal of Psychological Research, 29(1), 151–169.
Mary, A. (2014). Student Learning Behavior and Academic Achievement - Unraveling its relationship. See discussions, stats, and author profiles for this publication at: https://www.researchgate.net
McDermott, P. A., Rikoon, S. H., & Fantuzzo, J. W. (2016). Transition and protective agency of early childhood learning behaviors as portents of later school attendance and adjustment. J. Sch. Psychol, 54: 59–75.
Schaefer, B.A. (2004).A demographic survey of learning behaviors among American students. School Psychology Review, 33: 481-497.
Steiner, A. M. (2011). A strength-based approach to parent education for children with autism. Journal of Positive Behavior Interventions, 13(3):178-190.
Tokan, M.K. & Imakulata, M.M. (2019). The effect of motivation and learning behaviour on student achievement. South Afr. J. Edu, 39. 10.15700/saje.v39n1a1510.
Van der Oord S, Ponsioen AJ, Geurts HM, Ten Brink EL, Prins PJ. (2014). A pilot study of the efficacy of a computerized executive functioning remediation training with game elements for children with ADHD in an outpatient setting: outcome on parent- and teacher-rated executive functioning and ADHD behavior. J Atten Disord, 18(8):699-712.
Urquiza, A. J., & Timmer, S. G. (2012). Parent-child interaction therapy: Enhancing parent-child relationships. Psychosocial Intervention, 21(2): 145-156.
Yaghmaei S, Malekpour M, Ghamarani A. (2019). The Effectiveness of Barkley's Parent Training on Social Skills of Students with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder. SBRH, 3 (1):349