ادریسی، فروغ؛ خان زاده مصطفی و بحرینیان، عبدالمجید. (1394). مدل ساختاری نظم بخشی هیجانی و علایم اختلال اضطراب فراگیر در دانشجویان. فصل نامه مطالعات بالینی. 20(5): 203-226.
بهرامی، فاطمه و رضوان، شیوا. (1386). رابطه افکار اضطرابی با باورهای فراشناختی در دانش آموزان دبیرستانی مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران. 13(3): 249-255.
پورفرج عمران مجید. (1390). اثربخشی درمان گروهی پذیرش و تعهد بر هراس اجتماعی دانشجویان. فصلنامه دانش و تندرستی. دوره 6(2): 1-5.
خانی پور، حمید؛ برجعلی، احمد؛ محمد خانی، پروانه. و سهرابی، فرامرز. (1392). اثربخشی درمان مبتنی بر حضور ذهن بر روی نشانه های افسردگی در افراد با سابقه یک دوره افسردگی اساسی: طرح تک موردی. فصل نامه مطالعات بالینی. 13(4): 23-41.
حیدریان فرد، زینب؛ بخشی پور، باب اله و فرامرزی، محبوبه. (1394) اثربخشی درمان شناختی- رفتاری گروهی بر اضطراب اجتماعی، خودکارآمدی و نشخوار فکری در دانشجویان با اختلال اضطراب اجتماعی. فصل نامه مطالعات بالینی. 21(6): 150-175
شیخ محمدی، روح اله؛ اصلی آزاد، مسلم؛ عارفی، مژگان و فرهادی، طاهره. (1391). اثربخشی بازیدرمانی کودک محور بر اضطراب و افسردگی کودکان دختر دارای اختلال اضطراب و افسردگی در دوره دبستان. روشها و مدلهای روانشناختی. 2: 90-71.
روحی، علیرضا. (1393). رویکردهای نظری و کاربردی در اختلالهای اضطرابی کودکان. تعلیم و تربیت استثنایی. سال چهاردهم. شماره 3. ص 47-58.
فتی ل، موتابی ف، مولودی ر، ضیایی ک. (1389). کفایت روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه کنترل فکر و پرسشنامه افکار اضطرابی در دانشجویان ایرانی. مجله روشها و مدلهای روانشناختی. شماره 1. ص 81-103.
فلکسمن پ، بلک لج ج، باند فرانک و.(2011). تند آموز درمان مبتنی بر پذیرش و پای بندی. ترجمه مصلح میرزایی و سامان نونهال.(1394). تهران: انتشارات ارجمند.
قاسم نژاد، سید مدینه؛ جلال منش، شمس الملوک؛ رصدی مریم و محمودی، محمود. (1390). بررسی رابطه اضطراب و خودبیمارانگاری در دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در سال 1387. مجله علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی. 21(3): 222-226.
کاویانی، حسین؛ جواهری، فروزان؛ بحیرایی، هادی. (1384). اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی در کاهش افکار خود آیند منفی، نگرش ناکارآمد، افسردگی و اضطراب. تازههای علوم شناختی. 7(1): 49-59.
گنجی مهدی. (1393). آسیبشناسی روانی بر اساس DSM5. تهران : نشر ساوالان.
محمد زاده، علی و نجفی، محمود. (1388). نقش اضطراب و افسردگی در تبیین اختلالات نارسایی توجه در کودکان دبستانی. مجله روانشناسی بالینی. 4(1): 66-59.
هالجین ر، کراس ویتبورن س. (2014). آسیبشناسی روانی بر اساس DSM5. یحیی سید محمدی(1394) . نشر روان، جلد 1.
Abramowitz J, Braddock, Autumn E. (2011). Hypochondriasis and health anxiety. Hogrefe Publishing.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic And Statistical Manual Of Mental Dhsorder (Revised 5 ed). Washington: American Psychiatric Association.
Block J A, Wulfert E. (2000). Acceptance or change: Treating socially anxious college students with ACT or CBGT. The Behavior Analyst Today. 1 (2). 1-55.
Eifert H G. Forsyth P J. (2005). Acceptance & Commitment Therapy for anxiety disorders. Oakland: harbinger.
Forman E M, Herbert D. (2008). New directions in cognitive behavior therapy: acceptance based therapies, chapter to appear in W. O’donohue, Je. Fisher, (Eds), cognitive behavior therapy: Applying empirically supported treatments in your practice. 2nd ed. Hoboken. NJ: Wiley. 263-26.
Hayes, S .C., Strosahl, K .D., Wilson , K .G. (2012). Acceptance and Commitment Therapy: The process and practice of mindful change. New York: Guilford Press.
Hayes, S .C., Strosahl, K .D., Wilson, K .G. (1999). Acceptance and Commitment Therapy: An Experiential Approach to Behavior Change. New York: Guilford Press.
Levitt J. T, Brown T A, Orsillo S M, Barlow D H. (2004). The effects versus suppression of emotion on subjective and psychological response to carbon dioxide challenge in patients with panic disorder. behavior therapy. 35: 747-766.
Linehan M. (1993). cognitive-Behavioral treatment of Borderline personality Disorder. New York : Guilford Press.
MacKenzie M B, Kocovski N L. (2010). Self-Reported Acceptance of Social Anxiety Symptoms: Development and Validation of the Social Anxiety-Acceptance and Action Questionnaire. International Journal of Behavioral Consultation and Therapy. 6(3): 214-232.
Swain J, Hancock K, Dixon A, Koo S, Bowman J. (2013).
Acceptance and Commitment Therapy for anxious children and adolescents: study protocol for a randomized controlled trial. .(Retrieved 18 OCT 2015, from
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/ pmc/articles/PMC3662565).
Vallis M, Ruggiero L, Greene G, Jones H, Zinnman B, Rossi R, Edwards L, Rossi J, Prochaska L. (2003). Stages of change for healthy eating in diabetes: Relationships to Dejographic, eating related, health care utilization and psychosocial factors. Diabetes Care. 2626 (5) 1468-74.
Wells A, Davies M.I. (1994). TheThought Control Questionnaire:A measure of individual differences in the control of unwanted thoughts. Behaviour Research and Therapy. 32: 871–878.
Wilson KG, DuFrence T. (2009). Mindfulness for two: an Acceptance and Commitment Therapy Approach to Mindfulness in Psychotherapy. Oakland, CA: New Harbinger.