ابوالقاسمی، عباس؛ اسدی مقدم، عزیزه؛ نجاریان، بهمن؛ شکرکن، حسین. (1375). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش اضطراب امتحان. فصلنامه علمی- پژوهشی علوم تربیتی و روان شناسی دانشکده روان شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز. 3(3 و 4)، 74- 61.
اﺑﻮاﻟﻘﺎﺳﻤﻲ، ﻋﺒﺎس؛ ﻣﻬﺮاﺑﻲزاد، ﻣﻬﻨﺎز؛ ﻛﻴﺎﻣﺮﺛﻲ، آذر؛ درﺗـﺎج، ﻓﺮﻳﺒـﺮز. (1385). ﺑﺮرﺳـﻲ ﻛﺎرآﻣـﺪی دو روش ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ و ﻣﻨﻄﻘﻲ ﻫﻴﺠﺎﻧﻲ در ﻛﺎﻫﺶ اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن و ﺑﻬﺒﻮد ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ. ﻣﺠﻠـﻪی اﻧﺪﻳـﺸﻪﻫـﺎی نوین تربیتی، 2 (1و2)، 135-123.
بیرامی، منصور؛ موحدی، یزدان؛ محمدزادگان، رضا؛ سپهوند، رضا. (1394). مقایسه باورهای فراشناختی و نگرانی آسیبشناختی در دانشآموزان مبتلابه نشانگان اختلال اضطراب امتحان و عادی. فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، 19(5)، 153-139.
چینیفروشان، مسعود؛ نشاط دوست، حمیدطاهر؛ عابدی، محمدرضا. (1395). اثربخشی مداخله گروهی مدیریت استرس به شیوه شناختی و رفتاری بر اضطراب امتحان پسران داوطلب کنکور سراسری. فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، 6(23)، 148-133.
سدربوشان، نجمه. (1383). تأثیر شیوه واقعیت درمانی گروهی بر کاهش اضطراب دانش آموزان نوجوان دختر. فصلنامه علمی پژوهشی دانش و پژوهش در روانشناسی (دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان). 7(25)، 33-2.
سرگلزایی، محمدرضا و همکاران. (1382). رویکرد شناختی رفتاری و برنامه ریزی عصبی کلامی در کنترل اضطراب امتحان. فصلنامه اصول بهداشت روانی. 5(17 و 18)، 47-34.
لشکری پور، کبری؛ بخشانی، نورمحمد؛ سلیمانی، محمدجواد. (1385). بررسی ارتباط بین اضطراب امتحان با عملکرد تحصیلی در دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر زاهدان در سال 1384. مجله طبیب شرق، 8(4)، 259-254.
Carter, E. W., Wehby, J., Hughes, C., Johnson, S. M., Plank, D. R., Barton-Arwood, S. M., & Lunsford, L. B. (2005). Preparing adolescents with high-incidence disabilities for high stakes testing with strategy instruction. Preventing School Failure, 49(2), 55–62.
Cassady, J. C. (2010). Test anxiety: Contemporary theories and implications forlearning. In J. C. Cassady (Ed.), Anxiety in schools: The causes, consequences, and solutions for academic anxieties (pp.7–26). New York, NY: Peter Lang.
Chamorro, T. P, Furnham, A. (2003). Personality traits and academic examination performance. Journal of Personality, 17(3), 237-250.
Cizek, G. J., & Burg, S. S. (2006). Addressing test anxiety in a high-stakes environment:Strategies for classrooms andschools. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
Dawood, E., Ghadeer, H.A., Mistsu, R., Almutary, N., & Alenezi, B. (2016). Relationship between Test Anxiety and Academic Achievement among Undergraduate Nursing Students. Journal of Education and Practice, 7(2), 57-65.
Ferrando, P. & Varea, M. (1999). A Psychometric study of the Test Anxiety Scale for Children in a Spanish sample. Personality and Individual Differences, 27(1), 37-44.
Fiore, A. M. (2012). Gender Differences in Test Anxiety. (Un Published Masters thesis). Master of Arts in Educational Psychology, West Virginia University, USA.
Huberty, T. J. (2009). Test and performance anxiety. Principal Leadership, 10(1), 12–16.
Lindop, E. (1991). Individual Stress Among Nurses Training. Nurse Education Today. 2-11.
MacDonald, A. (2001). The Prevalence and Effects of Test Anxiety in School Children. Educational Psychology. 21(1), 89- 101.
Orbach, G., Lindsay, S. & Gray, S. (2006). A randomized placebo-controlled trial of a self-help Internet-based intervention for test anxiety. Behavior Research and Therapy, Article in pres.
Peleg, O. (2009). Test anxiety, academic achievement, and self-esteem among Arab adolescents with and without learning disabilities. Learning Disability Quarterly, 32, 11–20.
Peleg, O., Deutch, C. & Dan, O. (2016). Test anxiety among female college students and its relation to perceived parental academic expectations and differentiation of self.
Learning and Individual Differences, 49, 428-236.
Salend, S. J. (2009). Classroom testing and assessment for all: Beyond standardization. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
Shraddha, P. & Nanda, R. (2016). A Comparative Study to See the Impact of Yoga on Educational Aspiration (EA) and Test Anxiety (TA) among College Going Girls. The International Journal of Indian Psychology, 3(3), 210-215.
Syokwaa, K.A., Aloka, P.J.O., & Ndunge, N.F. (2014). The Relationship between Anxiety Levels and Academic Achievement among Students in Selected Secondary Schools in Lang’ata District, Kenya. Journal of Educational and Social Research, 4(3),403-413.
Wiener, J. (2004). Do peer relationships foster behavioral adjustment in children With learning disabilities?, Learning Disability Quarterly, 27(1), 21–30.
Wren, D.G and Benson, J. (2004). Measuring test anxiety in children: scale development and internal construct validation, Anxiety, Stress, and Coping, 17(3), 227-/240.
Zeidner, M (1998). Test anxiety: The State of the Art, New York, Plenum Publishers.