فروزنده، نسرین؛ دل آرام، نرگس. (1382). بررسی تأثیر رفتار درمانی شناختی بر روشهای مقابلهای دانشجویان غیر پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، 5(3) 34-26.
جان بزرگی. مسعود، نوری. ناهید، (1382). شیوهی درمانگری اضطراب و تنیدگی، تهران: انتشارات سمت.
کاپلان، هارولد، سادوک، بنیامین، گرپ، جک. (1997). خلاصه روانپزشکی، علوم رفتار، روانپزشکی بالینی، ترجمه نصرت الله پور افکاری. (1376). ج 1 و 2، تهران: انتشارات شهراب.
پیری، لیلا، شهرآراری، مهرناز. (1384). بررسی رابطه میان سبکهای هویت، ابزار وجود و سبکهای مقابله. فصل نامهی علمی پژوهشی مطالعات روانشناسی
فارسی نژاد، معصومه. (1383). بررسی سبکهای هویت با سلامت اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی در دانشآموزان دختر و پسر پایهی دبیرستان شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
محسنی، نیک چهره. (1385). نظریهها در روانشناسی رشد. تهران: نشر پردیس
امیدیان، مرتضی. (1388). هویت از دیدگاه روانشناسی، یزد دانشگاه یزد
هیلز، دایان. (1384). راههای مقابله با استرس، ترجمه نریمان خباز. تهران: نشر ریحان
ساراسونایرونجی؛ ساراسونبارباراآر. (2008). روانشناسی مرضی بر اساس .DSMIII – R ترجمه نجاریان بهمن؛ اصغری مقدم محمد علی؛ دهقانی محسن(1387). چاپ پنجم، تهران، انتشارات رشد.
بیابانگرد، اسماعیل. (1386). روانشناسی نوجوانان، چاپ یازدهم، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
برجعلیلو، نسرین. (1383). تفکر انتقادی، سبک های هویت و تعهد هویت: پیشبینی خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان پایه سوم دبیرستان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
منابع لاتین
Allen RJ. (1983). Human stress. In: Allen RJ. Nature and control.: From Burgess Publishing Company.Minneapolis: USA, 55.
Mazure CM. (1995). Dose stress cause psychiatric illness: From American Psychiatric Press. Wasington:USA,234-7.
Meichenbaum, D. (2005). Trauma and suicide: A constructive narrative perspective. In T. E. Ellis (Ed.), Cognition and suicide: Theory, research and practice
Meichenbaum, D. (2007). Stress inoculation training: A preventative and treatment approach. Retrieved from:
Kleinke CH. (1998). Coping with life challenge: From Books /co Publishing Company. NewYork: USA, 2nd ed. 1324.
Tery DJ. (1994). Determinants of coping: the role of state and situational factors. J PersSocPsychol, 66:895-910.
Miller, S. m. 8 o’Leary, A. Cognition/stress/health. Ink. S. dobson& P.c. kendall (Eds). (1993). Psychologys cognition (P. P. 159-189). New york. Academic press. Inc.
Hains,A. H. (1992). A stress inoculation training :program for adolescents in a high school setting.journal of adolescence .V15.P 163-175
Besonsky .M. D. (2003). Identity status processing style and the transaction to university .journal of adolescence research.15 ,81-98.
Berntsen , D. Pitt, D, C, R. (2008). The centrality of event scale: A measure of integrating a trauma into one’s identity and it’s relation to post – traumatie stress disorder symptoms. Behaviour research and therapy, V44, P: 219-231.
Cohen. S; Kamarck. T; Mermelstein. R. (1983). Aglobal measure of perceived stress. Journal ofhealth and social behavior. 24 (December)396-384.
Sharp,P. A. willham,G.H.hussey,J. R. (2007). A randomized study of the effect of massage therapy compared to guided relaxation on well-beig and stress among older adult .Complemenatry therapies in medicine,v15.p 157-163
Sheey,R.Horan,J. J. (2004). Effect of stress inoculation training for first tear student. International Journal of stress management.V11 p 41-55
Schiraldi,G. R. and Brown, S. L. (2001). Primary prevention for mental health: Results of an exploratory cognitive-behavioral college course. Journal of Primary Prevention 22:55–67
Adams Gault,G. A. (2005). Identity style, acculturation strategies and employment status of formally educated foreign-born african women in the united states. Doctoral Thesis. Virginia Polytechnic Institute and State University. Retrieved from: scholar.lib.vt.edu/.../Glynis_Anna_Adams_Gault_Dissertation010506.pdf
Lehrer,P. M.; Woolfolk,R. L. (2007). Principles and Practice of Stress Management (3rd Edition). Guilford press.