اردلان، مارلین؛ و اردلان، فراست. (1395). بررسی رابطه میان عملکرد خانواده و سلامت روانی در بین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کردستان. مجله دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی کردستان، 2 (2)، 12-21.
احمدی، خدابخش؛ نجاتی، وحید؛ و عبدی، محمدرضا. (1391). بررسی مقیاس سلامت عمومی و ارتباط آن با ویژگیهای شخصیتی در نوجوانان. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، 21 (81)، 29-36.
بیرامی، منصور؛ اسدی، سامره؛ و حسینی، مریم. (1393). پیش بینی تغییرات رفتارهای بهداشتی بر اساس متغیرهای احساس انسجام، خودکارآمدی کلی، خوش بینی و بدبینی در جمعیت دانشجویی. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 9 (36)، 19-36.
پارسا، آزاده. (1392). تأثیر آموزش مثبت اندیشی بر سلامت روان دانشآموزان دختر مقطع دبیرستان شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور مرکز تهران.
پروندی، علی؛ عارفی، مختار؛ و مرادی، اسماء. (1395). نقش عملکرد خانواده و الگوهای ارتباطی زوجین در پیش بینی رضایت زناشویی زوجین. دوفصلنامه آسیب شناسی، مشاوره و غنی سازی خانواده، 2 (1)، 53-65.
تقی زاده، حسین. (1392). بررسی مقایسه ای حمایت اجتماعی دریافت شده، حمایت اجتماعی ادراک شده، خودکارآمدی و سلامت روان دانشآموزان تیزهوش و دانشآموزان با هوش متوسط. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
تقوی، سیده معصومه. (1394). مقایسه سبک های مقابله ای، ویژگیهای شخصیت و کیفیت زندگی در زنان متاهل مبتلا به دیابتنوع 2 با زنان متأهل سالمشهرستان دامغان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات شاهرود.
حسنی، محمد؛ اصغری، مهسا؛ کاظم زاده، مهدی؛ و عبدلی، جواد. (1395). نقش حمایت اجتماعی مدارس بر رضایت از زندگی دانشآموزان: آزمون نقش میانجی رضایت از مدرسه، شایستگی تحصیلی و خودکارآمدی عمومی. مجله روان شناسی مدرسه، 5 (4)، 31-51.
رحیمی نژاد، عباس؛ پاک نژاد، محسن. (1393). بررسی رابطه عملکرد خانواده و نیازهای روان شناختی با سلامت روان نوجوانان. فصلنامه خانواده پژوهی، 10 (37)، 99-111.
رجبی، فهیمه؛ و شیرعلی پور، عبدالهانی. (1395). مقایسه و بررسی رابطۀ ویژگیهای شخصیتی و سلامت روان در دانشآموزان دختر مدارس عادی و تیزهوش شهرستان آباده. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 17 (63)، 107-115.
زارعی پور، مرادعلی؛ افتخار اردبیلی، حسن؛ اعظم، کمال؛ و موحد، احسان. (1391). وضعیت سلامت روان و ارتباط آن با رفاه خانواده در دانشآموزان پیش دانشگاهی. مجله توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی، 9 (1)، 84-93.
ساربان، حمیده؛ عیسی مراد، ابوالقاسم؛ و طبیبی، زهرا. (1392). ارتباط نگرشهای تربیتی والدین با ابعاد سلامت روانی- اجتماعی (خودپنداره و تعامل اجتماعی) نوجوانان دختر. مجله روان شناسی مدرسه، 97-124.
صفائی راد، ایرج؛ غلامعلی لواسانی، مسعود؛ و افروز، غلامعلی. (1397). بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی مادران با سلامت روان و میزان خلاقیت فرزندان دختر. پژوهش نامه زنان، 9 (23)، 101-122.
لطیفی مهر، منصوره؛ سلیمانی، نادر؛ و نوروززاده، رضا. (1394). رابطه مهارتهای ارتباطی معلمان با سلامت روانی دانشآموزان در مدارس متوسطه شهرستان ورامین. فصلنامه روان شناسی تربیتی، 6 (21)، 82-90.
فرّخ نیا؛ الناز؛ و سلیمانی، مهران. (1393). نقش ویژگیهای شخصیتی و طرحوارههای ناسازگار اولیه در پیشبینی سلامت روان دانشآموزان (دختر و پسر). مجله مطالعات ناتوانی، 4 (4)، 33-42.
عنایتی نوین فر، علی؛ حسنی، حسین؛ و معروفی، یحیی. (1394). بررسی رابطه بین سلامت روانی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان پسر دوره دوم متوسطه. نشریه پژوهش در آموزش، 1 (5)، 1-12.
معینی، بابک؛ بابامیری، محمد؛ محمدی، یونس؛ براتی، مجید؛ و رشیدی، سهیلا. (1395). بررسی رابطه بین شادکامی و وضعیت سلامت روان در دانشآموزان دختر دبیرستانی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 14 (8)، 942-951.
محمدیان شریف، کویستان. (1393). عوامل موثر بر شادکامی مدارس و ارتباط آن با بهداشت روانی دانشآموزان. اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران، موسسه آموزش عالی مهر اروند، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار.
مرادی، روح اله؛ انصاری، سمیرا؛ و کشکولی، فرج. (1394). بررسی رابطه عملکرد خانواده با استرس و سلامت روان دانشآموزان ذختر دوره دوم متوسطه. چهارمین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم اجتماعی، تهران، همایشگران مهر اشراق.
میرعرب، رضا؛ عزیزی، انوشیروان؛ و مرادی، محمدرضا. (1393). پیش بینی رابطه سلامت روان و عملکرد شغلی بر اساس ویژگیهای شخصیتی افسران وظیفه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران. نشریه آموزش علوم دریایی، 1 (1)، 48-60.
ویسکرمی، حسنعلی؛ منصوری، لیلا؛ و روشن نیا، سمیه. (1396). اثربخشی نقاشی درمانی بر معنای زندگی و سلامت روان دانشآموزان دختر دارای پیشرفت تحصیلی پایین. فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 8 (32)، 39-62.
Bruffaerts R., Mortier P., Kiekens, G., Auerbach. R. P., Cuijpers, P., Demyttenaere, K., Green, J. G., Nock, M. K., & Kessler, R. C. (2018). Mental health problems in college freshmen: Prevalence and academic functioning. J Affect Disord, 1 (225), 97-103.
Burns, N., & Grove, S. K. (2010). Understanding nursing research: Building an evidence-based practice. 5th Edition, Elsevier Health Sciences.
Fisher, & Baum, M. F. (2010). The social determinants of mental health: Implications for research and health promotion. Australian and New Zealand Journal of Psychiatry, 44 (12), 1057-1063.
Greene, T., Gross, R., Amsel, L., & Hoven, C. W. (2018). The mental health of children and adolescents exposed to 9/11: Lessons learned and still to be learned. World Trade Center Pulmonary Diseases and Multi-Organ System Manifestations, 5, 121- 136.
Landman-Peeters, K., Hartman, M. C., Van der Pomp, C. A. (2005). Genderdifferences in the relation between social supports, problems in parent offspring communication and depression and anxiety. Social Sciences & Medicine, 60, 2549-2559.
Onil, H, & Abedi, J. (1996). Reliability and validity of a state Metacognitive Inventory: Potential for Alternative Assessment. Journal of Educational Research, 89 (4), 234-245.
Organization, W. H. (2011). Río political declaration on social determinants of health. Rio de Janeiro, Brazil 21.
Persson, P., & Rossin-Slater, M. (2018). Family ruptures, stress, and the mental health of the next generation. American Economic Review, 108 (4-5), 1214-1252.
Sharma, M., Kaveri, S. N., Yadava, A. (2010). Personality factors as correlates of Health among Adults. J Indian Acad Appl Psychol, 36 (2), 328–333.
Thalmayer, A. G. (2018). Personality and mental health treatment: Traits as predictors of presentation, usage, and outcome. Psychological Assessment. Advance online publication.
Vitterso, J. (2001). Personality traits and subjective wellbeing: Emotional stability, and extraversion is probably the important predictor. Personality and individual difference, 71, 907-914.
Wyatt, T. J., Oswalt, S. B., & Ochoa, Y. (2017). Mental health and academic performance of first-year college students. International Journal of Higher Education, 6 (3), 178-187.
Williams, K. E., Ciarrochi, J, & Heaven, P. C. L. (2012). Inflexible parents, inflexible kids: A 6-year longitudinal study of parenting style and the development of psychological flexibility in adolescents. Journal of Youth and Adolescence. 51 (6), 306-314.
Zhang, X., Yeung, T. S., Yang, Y., Chandra, R. M., Dana Wang, L., Sukhmani, K., Bal, S. K., & Zhu, Y. (2019). Cross-cultural approaches to mental health challenges among students. The Massachusetts General Hospital Guide to Depression, 10.1007/978-3-319-97241-1_6.