ابوالقاسمی، عباس. (1374). ساخت و اعتبار یابی پرسشنامه اضطراب امتحان. پایان نامه فوق لیسانس. دانشگاه شهید چمران اهواز، 1374-75.
ابوالقاسمی، عباس؛ اسدی مقدم، عزیزه؛ نجاریان، بهمن و شکرکن، حسین. (1375). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش اضطراب امتحان در دانشآموزان پایه سوم دوره راهنمایی اهواز. فصلنامه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره سوم، سال سوم، شماره 3 و 4.
امیری مجد، مجتبی و شاهمرادی، احمد (1388). تاثیر درمان شناختی رفتاری در کاهش اضطراب امتحان دانشجویان. فصلنامه علوم رفتاری، 1(1)، 53-64.
امیری، برزو؛ قنبری هاشم آبادی، بهرامعلی و آقامحمدیان، حمیدرضا (1384). مقایسه اثربخشی شیوه گروه درمانی شناختی رفتاری، آموزش مهارتهای مطالعه و روش تلفیقی بر کاهش اضطراب امتحان. مطالعات تربیتی و رواشناسی، 6(2)، 55-72.
امیری، ت. (1374). مقایسه روشهای رفتار درمانی، شناخت درمانی و درمان شناختی رفتاری بر اضطراب (پایاننامه کارشناسی ارشد). تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
آنتونی، مایکل. ایرونسون، گیل. و اشنایدرمن، نیل. (1388). مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری. ترجمه سید جواد آل محمد، سولماز جوکار و حمیدطاهر نشاط دوست. اصفهان: جهاد دانشگاهی.
بیابانگرد، اسماعیل (1381). اثربخشی درمان چندوجهی لازاروس، عقلانی-عاطفی الیس و آرامسازی بر کاهش اضطراب امتحان دانشآموزان. اندیشه و رفتار، 8(3)، 36-42.
بیرامی، منصور؛ موحدی، یزدان؛ محمدزادگان، رضا و سپهوند، رضا. (1394). مقایسهی باورهای فراشناختی و نگرانی آسیبشناختی در دانشآموزان مبتلابه نشانگان اختلال اضطراب امتحان و عادی. فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، شماره 19، 139-153.
بیابانگرد، اسماعیل. (1378). روشهای پیشگیری از افت تحصیلی. تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
پاشایی، زهره؛ پورابراهیم، تقی و خوش کنش، ابوالقاسم (1388). تاثیر آموزش مهارتهای مقابلهای با هیجانها در اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دختران دبیرستانی. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 3 (4)، 7-20.
حق شناس، حسین. بهره دار، محمدجعفر. رحمن ستایش، زهرا. (1388). کارآزمایی کاهش اضطراب امتحان در گروهی از نوجوانان پیشدانشگاهی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران. سال پانزدهم، شماره 1، 63-69.
خدایاری فرد، محمد. (1379). مقایسه سبک اسناد، اضطراب و پیشرفت تحصیلی دختران و پسران در خانوادههای انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان. پژوهشهای روانشناختی ، 6(1-2): 91-113.
سروش، محیا. (1389). اثربخشی آموزش گروهی ایمنسازی در برابر استرس بر میزان اضطراب امتحان، سبک اسناد و پرخاشگری کلامی نوجوانان دختر شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه اصفهان.
صبحی قراملکی، ناصر؛ رسول زاده طباطبایی، سیدکاظم؛ آزادفلاح، پرویز؛ فتحی آشتیانی، علی. (1387). بررسی اثربخشی شناخت درمانی و آموزش مهارتهای مطالعه در درمان دانشجویان مبتلا به اضطراب امتحان. فصلنامه روانشناسی دانشگاه تبریز، 3(11):37-60.
فتحی آشتیانی، علی. (1381). مقایسه روشهای شناخت درمانگری و حساسیتزدایی منطم در کاهش اضطراب امتحان. مجله پزشکی کوثر، سال سوم، شماره 7، 245-251.
کاویانی، حسین. پورناصح، مهرانگیز. صیادلو، سعید. محمدی، محمدرضا. (1386). اثربخشی آموزش کنترل استرس در کاهش اضطراب و افسردگی شرکتکنندگان در کلاس کنکور. تازههای علوم شناختی، سال 9، شماره 2، 61-68.
کریمی، افسانه؛ بحرینیان، سید عبدالمجید و فباری بناب، باقر. (1391). بررسی اثربخشی مراقبه متعالی (مدیتیشن) بر کاهش افسردگی و اضطراب زنان دانشجو. فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، شماره 9، 99-114.
کریمی باغملک، آ. و عبادی، غ. (1385). بررسی تاثیر دو روش بازسازی شناختی و حساسیتزدایی منظم بر کاهش اضطراب ریاضی دانشآموزان دختر سال سوم راهنمایی شهر اهواز. مجله مطالعات تربیتی و روانشناسی. سال هفتم، شماره 2، 191-211.
مولوی، حسین. (1386). راهنمای عملیSPSS 10-13-14در علوم رفتاری. اصفهان: انتشارات پویش اندیشه.
هاوتون، کیت و دیگران. (1382). رفتاردرمانی شناختی. ترجمه: حبیب ا... قاسم زاده. تهران: انتشارات ارجمند.
Ahghar, G. (2008). Investigation into the Effect of Consulting Group with a Cognitive and Behavioral Approach on the Reduction of Test Anxiety of Female Students in Secondary School in Tehran City. New Educational Reveiw.16, 3-4, 77-87.
Alexy, D. C. (1994).Effects of Stress Inoculation Training on Learning Disabled Students Ability to Cope with Stress. Canada: Fraser University.
Algaze, B. (1980). Combination of cognitive therapy with systematic desensitization and study counseling in the treatment of test anxiety. Tampa: University of South Florida.
Bieling, P, J; McCabe, R, E; Antony, M, M. (2006). Cognitive-Behavioral Therapy in Groups. New York: Guilford press.
Briton, D. V. (1998). Effect of Relaxation and Positive Self Talking Intervention on Test Anxiety of Mathematics. Texas: Southern University.
Cassady, J. C. (2004). The influence of cognitive test anxiety across the learning-testing cycle. Learning and Instruction, 14(6):569-592.
Crawford, A. M. (2001). Familial predictors of treatment outcome in childhood anxiety disorder. Journal of American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 40, 1182-1189.
Davis, W and Lysaker, L. (2005). Cognitive behavioral therapy and functional and Metacognitive outcomes: A single case study. Cognitive Behavioral Practice, 12(3):468-78.
Flaxman, P. E; Bond, F. W. & Keogh, E. (2002). Preventing and treating evaluation strain: A technically eclectic approach. In F. W. Bond & W. Dryden (Eds.), Handbook of brief cognitive-behavior therapy. Chichester: Wiley.
Holroyd, K. A. (1976). Cognition and Desensitization in the Group Treatment Test Anxiety. Journal of Consulting and Clinical Psychology. 44, 991-1001.
Hunsley, J. (1987). Internal dialogue during academic examinations. Cognitive Therapy Research, 11:653-64.
Kennedy, D. V. and Karla J. D. (1999). Multicomponent Treatment of a Test Anxious College Student. Education and Treatment of Children, 22(2):203-217.
Kennedy, D. V; Karla J. D. (1999). Multicomponent Treatment of a Test Anxious College Student. Education and Treatment of Children. 22(2):203-217.
Keogh, E; Bond, F and Flaxman, P. E. (2006). Improving academic performance and mental health through a stress management intervention: Outcomes and mediators of change. Behaviour Research and Therapy, 44, 339-357.
McRenolds, R. A; Morris, R. J & Kratochwill, T. R. (1983). Cognitive-Behavioral Approaches in Educational Setting. New York: Guilford Press.
Patricialee, P. (1980). The Treatment of Test Anxiety in Middle School Students. http.//www.Proquest.umi.com
Sarason, I. G. 1980. “Introduction to the Study of Test Anxiety.” Pp. 3–14 in Test Anxiety: Theory, Research, and Applications, edited by Irwin G. Sarason. Hillsdale, NJ, USA: Lawrence Erlbaum.
Sarason, I.G. (1984). Stress, anxiety and cognitive interference: Reactions to tests. Journal Peer’s Social Psychology, 46:929-38.
Sieber, J. E. 1980. “Defining Test Anxiety: Problems and Approaches.” Pp. 15–40 in Test Anxiety: Theory, Research, and Applications, edited by Irwin G. Sarason. Hillsdale, NJ, USA: Lawrence Erlbaum.
Spence, S. H; Mike, H. N & Watzer A; et al. (2003). Apparent Report Maser of Children’s Anxiety: Psychometric Properties and Comparison with Child Report in a Clinic and Normal Sample. Behavior Research and Therapy.
Spielberger, C. D. & Vagg, P. R. (1995). Test Anxiety: Theory, Assessment, and Treatment. Washington, DC, USA: Taylor & Francis.
Sud, A and Sharma, S. (1990). Two short-term cognitive interventions for the reduction of test anxiety. Anxiety Research, 3(2):131-47.
Virginia, A. (2003). Effects of Stress Inoculation Training on the Academic Performance of College Students. Arizona: State University.
Wachelka, D. & Katz, R. C. (1999). Reducing test anxiety and improving academic self-esteem in high school and college students with learning disabilities. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 30(3):191-198.