اصغری نکاح، سید محسن؛ افروز، غلامعلی؛ بازرگان، عباس؛ شکوهی یکتا، محسن. (1390). تاثیرمداخله بازیدرمانی عروسکی برمهارتهای ارتباطی کودکان درخودمانده. مجله اصول بهداشت روانی، 13(49): 57-42.
انجمن روانپزشکی آمریکا. (2013). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی(ویراست پنجم). ترجمه یحیی سید محمدی (1393). تهران: نشر روان.
اوزنوف، سالی. (2002). راهنمای والدین آسپرگر و اتیسم با عملکرد بالا. ترجمه پرویز شریفی درآمدی (1385). اصفهان: انتشارات سپاهان.
بهرامی، آرش؛ محققی، حسین؛ یعقوبی، ابوالقاسم. (1396). تأثیر آموزش مهارت مدیریت هیجان منفی بر افکار اضطرابی والدین کودکان اتیسم. فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات روانشناسی بالینی، 7 (26): 147-133.
حوله کیان، فرناز؛ غلامعلی لواسانی، مسعود؛ خلیلی، شیوا. (1392). اثربخشی بازیدرمانی گروهی با رویکرد شناختیرفتاری در اصلاح ناسازگاری اجتماعی نوجوانان دختر کمتوان ذهنی. فصلنامه ایرانی کودکان استثنائی، 13(2): 20-5.
دروز، آتنا. (2009). ترکیب بازیدرمانی با رفتاردرمانی شناختی (چاپ دوم).ترجمه غزال رمضانی (1393). تهران: نشر وانیا.
رضایی، سعید. (1393).اختلال اتیسم، تبیین، ارزیابی، تشخیص و درمان (چاپ اول). تهران: آوای نور.
زارع، مهدی؛ احمدی، سونیا. (1386). اثربخشی بازیدرمانی به شیوه رفتاری شناختی در کاهش مشکلات رفتاریکودکان. روانشناسی کاربردی، 1(3): 28-18.
طیبی، ابوالفضل. (1393). اثربخشی بازیدرمانی شناختی رفتاری بر مهارتهای ارتباطی کودکان اتیستیک با عملکرد بالا. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی تهران.
قاسم پور، صالحه. (1391). اثربخشی آموزش بازشناسی هیجانها بر مهارتهای اجتماعی کودکان اتیستیک با عملکرد بالا. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی تهران.
کوتاگنو، آلبرت جی. (2009). مداخلات گروهی در درمان و آموزش کودکان اتیسم (با تأکید بر مهارتها وشایستگی اجتماعی) (چاپ اول). ترجمه سالار فرامرزی، اقبال شفیعی و فهیمه رنجبر (1393). اصفهان: جهاد دانشگاهی.
هاردمن، مایکل. ام؛ درو، کلیفورد. جی؛ اگن، ام. وینستون. (2001). روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی"جامعهمدرسه و خانواده" (چاپ پنجم). ترجمه حمید علیزاده، کامران گنجی، مجید یوسفی لویه و فریبا یادگاری (1396). تهران: نشر دانژه.
هاشمی رزینی، هادی؛ کرم پور، مینو. (1394). اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر مهارتهای اجتماعی و ارتباطی کودکان طیف اتیسم. فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات روانشناسی بالینی، 5 (20): 185-161.
Abdullah, M. M., & Corbett, B. A. (2005). Improving emotion recognition using video modeling in a child with autism. Poster session Presented at the 2004 International Meeting for Autism Research, Sacramento, CA.
Aghdasi, M. T. (2014). Evaluating Social Skills of Female Athlete Students in Several Sports. Journal of Tourism, Hospitality and Sports, 2, 17-20.
American Psychiatric Association. (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (4th ed., rev.). Washington, DC: Author.
Bader, R. (2006). Using social stories to increase emotion recognition and labeling in school-age children with autism (Doctoral dissertation, Alliant International University, 2006). Dissertation Abstracts International, 67(3), B, (UMI NO. 3209207).
Balconi, M., & Carrera, A. (2007). Emotional representation infacial expression an descript. Acomparison between normal and autistic children. Research in Developmental Disabilities, 28, 409-422.
Baron-Cohen, s. (2003). The essential difference: The truth about the male and female brain. New York: Basic Books, 4(3), 116-117.
Baron-Cohen, S., Golan, O., Chapman, E., & Grandar, Y. (2007). Transported to a world of emotion. The Psychologist, 20, 76-77.
Bell, K. S., & Kirby, J. R. (2002). Teaching emotion and belief as mindreading instruction for children with autism [Electronic Version]. Developmental Disabilities Bulletin, 30, 16-58.
Davis, C. E. (2007). A play technique program for autistic children in middle childhood. Unpublished Doctoral Thesis, University of Pretoria.
Frith, U. (2008). Autism: Explaining the enigma (2nd ed). New York: Blackwell Pub.
Grald, G. (1999). Short termplay therapy. Newyork. Allynbukon.
Hadwin, J., Baron-Cohen, S., Howlin, P., & Hill, K. (1996). Can we teach children with autism to understand emotions, belief, or pretence? Development and psychology, 8, 345-365.
Hadwin, J., Baron-Cohen, S., Howlin, P., & Hill, K. (1997). Does teaching theory of mind have an effect on the ability to develop conversation in children with autism? Journal of Autism and Developmental Disorders, 27, 519-537.
Hayes, S. C., Barnes-Holmes, D., & Roche, B. (2008). Relations frame theory. Journal A post-Developmental Disorders, 31, 598-599.
Jeffrey, J. Wood., & et al. (2009). Cognitive behavioral therapy for anxiety in children with autism spectrum disorders: a randomized, controlled trial. The Journal of child psychology and psychiatry, 3(50), 224-2
Jon Baio. (2018). Prevalence of Autism Spectrum Disorder Among Children Aged 8 Years-Autism and Developmental Disabilities Monitoring Network, 11 S.
Josef, O., & Ryan, Y. (2004). Non-directive play therapy for young children with Autistic: a case study. Journal of Applied Behavior Analysis., 1(37), 93-96.
K Nell & S.M. (1999). Cognitive-behavioral play therapy.in s. w. russ & T. ites, United States, 2014, 67(6), 34.
Koegel, L. K., Singh, A. K., & Koegel, R. L. (2010). Improving motivation for academics in children with Autistic. Journal of Autistic Developmental Disorder, 40(4), 57-66.
Lawver, R. (2008). The use of puppets in play therapy. Child and Adolescent Social Work. Journal Children and Adults, 12(6), 435-447.
Lu, L., Petersen, F., Lacroix, L., & Rousseau, C. (2010). Stimulating creative play in children with autism through and play. The Arts in Psychotherapy, 37, 56-64.
Matson, J. L., Rieske, R., Turygin, N. C. (2011). Applied behavior analysis in Autism Spectrum Disorders: Recent Developments, strengths, and pitfalls. Research in Autism Spectrum Disorders, 6 (1), 144-150.
Minjarez, M. B., Williams, S. E., Mercier, E. M., & Hardan, A. Y. (2010). Pivotal response group treatment program for parents of children with Autistic. Journal of Autistic and Developmental Disorders, 41 (1), 92-101.
Mittledorf, W., Hendricks, S., & Landreth, G. (2001). Play therapy with autistic children. Innovations in play therapy: Issues, Process, and special populations. New York: Brunner-Routledge.
Moor, J. (2008). Playing, Laughing and Learning with Children on the Autism Spectrum: A Pratical Resource of Play Ideas for Parents and Careers (Second ed.). London: Jessica Kingsley Publishers.
Pelphrey, K. A., Sasson, N. J., Reznick, S., Paul, G., Goldman, B. D., & Piven, J (2002). Visual scanning of faces in autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 32, 249-261.
Preissler, M. A. (2006). Play and autism: Facilitating symbolic understanding. In D. G. singer, R. M. Golinkoff, & K. Hirsh-Pasek (Eds). And Play=Learning: How play motivates and enhances children cognitive and social-emotional growth (pp.231-250). New York: Oxford University Press.
Rapin, I. & Tuchman, R. F. (2008). Autism definition, neurobiology, screening and diagnosis. Pediatric Clinical North American, 55 (5), 46-112.
Shaw, S. (2001). Behavioral treatment for children with autism: A comparison between discrete trial training and pivotal response training in teaching emotional perspective-taking skills (Doctoral dissertation, California School of Professional Psychology-San Diego, 2001). Dissertation Abstracts International, 61 (11), 6121B, (UMI NO. 9996460).
Snow, M. S., Gore, B., & Seale, H. A. (2007). A comparison of behaviors and play themes over a six-week period: Two case studies in play therapy. International Journal of play therapy, 16, 147-159.
Smith, R. M., Matson, J. L. (2010). Social skills: Differences among adults with intellectual disabilities, co-morbid autism spectrum disorders and epilepsy. Research in Developmental Disabilities, 31(6), 1366-1372.
Solomon, M. (2004). A social adjustment enhancement intervention for high functioning autism, Asperger syndrome, and pervasive developmental disorder NOS. Journal of Autism and Developmental Disorders, 33, 649-668.
Stafford, N. (2000). Can emotions be taught to a low functioning autistic child [Electronic version]? Early Child Development and Care, 164, 105-126.
Welch, J. (2006). The playful healer. Clinical child psychology and psychiatry, 9,533-551.
Wolkmar, F., Paul, R., Klin, A., & Cohen, D. (2004). Handbook of autism and pervasive developmental disorders (3th ed).
Yergin-Allsopp, M., Rice, C., & Karapurkat. (2000). prevalence of autism in a united states metropolitan area. J Am Med. Tager, H. (2007). Evaluating the theory of mind hypothesis of autism. Association for psychological science, 16 (6), 311-315.