ادریسی، فروغ؛ خانزاده، مصطفی و بحیرنیان، عبدالمجید. (1394). مدل ساختاری نظمبخشی هیجانی و علائم اختلال اضطراب فراگیر در دانشجویان. فصلنامهی مطالعات روانشناسی بالینی. سال 5، 20، 226- 203.
بشارت، محمد علی؛ محمدی حاصل، کوروش؛ نیکفرجام، محمد؛ ذبیحزاده، عباس و فلاح، محمد حسین. (1392). مقایسهی سبکهای دلبستگی در بیماران مبتلا به افسردگی، اختلالهای اضطرابی و افراد عادی. فصلنامهی روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی. سال 9، 25، 236- 227.
بشرپور، سجاد؛ طلوعی، احمد؛ نریمانی، محمد و عطادخت، اکبر. (1393). ارتباط سبکهای پردازش هیجان و ناگویی خلقی با علائم اختلال شخصیت مرزی. مجلهی دانشگاه علوم پزشکی بابل. دورهی 16، 7، 62- 55.
بیات، احمد. (1394). مقایسهی سبکهای دلبستگی، راهبردهای مقابلهای و تنظیم هیجان نوجوانان دارای نشانههای اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب با گروه بهنجار. پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تبریز.
خانجانی، زینب؛ حسینی نسب، سید داوود؛ کاظمی، آمنه و پناه علی، امیر. (1391). سبکهای دلبستگی و اختلالات شخصیت: تحلیلی بر نقش ناایمنی دلبستگی بر اختلالات شخصیت خوشهی B و C. فصلنامهی مطالعات روانشناسی بالینی. سال 2، 7، 126- 105.
سلطانینژاد، عبدالله؛ فتحی آشتیانی، علی؛ احمدی، خدابخش؛ یاحقی، عماد؛ نیکمراد، علیرضا؛ کریمی، روحالله و عبدالمنافی، عاطفه. (1391). الگوی ساختاری رابطهی اختلال شخصیت مرزی، سبک مقابلهای هیجانمدار، تکانشگری و افکار خودکشی در سربازان. مجلهی طب انتظامی. 1، 182- 176.
علیپور، احمد؛ هاشمی، تورج؛ باباپور، جلیل و طوسی، فهیمه. (1389). رابطهی بین راهبردهای مقابلهای و شادکامی دانشجویان. فصلنامهی روانشناسی دانشگاه تبریز. سال 5، 18، 90 -75.
غضنفری، فیروزه و قدمپور، عزتاله. (1387). بررسی رابطهی راهبردهای مقابلهای و سلامت روانی در ساکنین شهر خرمآباد. فصلنامهی اصول بهداشت روانی. سال 10، 37، 54- 47.
قاسمپور، عبدالله، ایلبیگی، رضا و حسنزاده، شهناز. (1391). خصوصیات روانسنجی پرسشنامهی تنظیم هیجانی گراس و جان در یک نمونهی ایرانی. ششمین همایش بهداشت روانی دانشجویان. دانشگاه گیلان.
گلکار، حمید؛ آزادفلاح، پرویز و رسولزاده طباطبایی، سید کاظم. (1390). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای مقابلهای بر سلامت عمومی و حرمت خود. فصلنامهی مطالعات روانشناسی بالینی. سال 1، 2، 24- 1.
محمود علیلو، مجید؛ قاسمپور، عبدالله؛ عظیمی، زینب؛ اکبری، ابراهیم و فهیمی، صمد. (1391). نقش راهبردهای تنظیم هیجانی در پیشبینی صفات مرزی. فصلنامهی اندیشه و رفتار. دورهی 6، 24، 18- 9.
محمدزاده، علی و رضایی، اکبر. (1390). اعتبارسنجی پرسشنامهی شخصیت مرزی در جامعهی ایرانی. مجلهی علوم رفتاری. دورهی 5، 3، 277- 269.
مشهدی، علی؛ قاسمپور، عبدالله، اکبری، ابراهیم؛ ایلبیگی، رضا و حسنزاده، شهناز. (1392). نقش حساسیت اضطرابی و تنظیم هیجانی در پیشبینی اضطراب اجتماعی دانشجویان. فصلنامهی دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. سال 14، 2، 100- 90.
مشهدی، علی؛ سلطانی، اسماعیل و رزمجویی، رودابه. (1389). رابطهی هوش هیجانی و نشانههای اختلال شخصیت مرزی. مجلهی اصول بهداشت روانی. سال 12، 1، 399- 390.
میرزایی، کبری؛ عبداللهی، محمد حسین و شاهقلیان، مهناز. (1392). ارتباط باورهای فراشناخت با اضطراب اجتماعی و کمرویی: نقش راهبردهای تنظیم هیجان. پژوهشدرسلامتروانشناختی. دورهی 7، 2، 22- 13.
هاشمی، تورج؛ عبداللهی هریس، نسیم؛ محمود علیلو، مجید و ماشینچی عباسی، نعیمه. (1393). نقش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان در نشانههای شخصیت مرزی. فصلنامهی پژوهشهای نوین روانشناختی. سال 9، 36، 226- 209.
Aldao, A., & Nolen-Hoeksema, S. (2010). Specificity of cognitive emotion regulation strategies: A trans-diagnostic examination. Behavior Research and Therapy, 48, 974-983.
Dennis, T. A. (2007). Interactions between emotion regulation strategies and affective style: Implications for trait anxiety versus depressed mood. Journal of Motivation & Emotion,31, 200-207.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5). American Psychiatric Publishing.
Garnefski, N., Legerstee, J., Kraaih, V., van der Kommer, T. & Teerds, J. (2002). Cognitive coping strategies and symptoms of depression and anxiety: a comparison between adolescents and adults. Adolescence, 25, 603-611.
Garnefski, N., Teerds, J., Kraaij, V., Legerstee, J. & van der Kommer, T. (2004). Cognitive emotion regulation strategies and depressive symptoms: differences between males and females. Journal of Personality and Individual Differences, 36, 267-276.
Geirdal, A. Q. & Dahl, A. A. (2008). The relationship between coping strategies and anxiety in women from families with familial breast–ovarian cancer in the absence of demonstrated mutations. Psycho-Oncology, 17, 49-57.
Goldin, Ph., Ziv, M., Jazaieri, H., Hahn, K. & Gross, J. J. (2013). MBSR vs. aerobic exercise in social anxiety: fMRI of emotion regulation of negative self-beliefs. Social Cognitive and Affective Neuroscience, 8(1): 65-72.
Haley, T., Puskar, K. & Terhorst, L. (2011). Psychometric properties of the screen for child anxiety-related emotional disorders in a rural high school population. Journal of Child and Adolescent Psychiatric Nursing, 24, 23-32.
Hannesdottir, D. K. & Ollendick, T. H. (2007). The role of emotion regulation in the treatment of child anxiety disorders. Clinical Child & Family Psychological Review, 10, 275-293.
Kashdan, T. B., Barrios, V., Forsyth, J. P. & Steger, M. F. (2006). Experiential avoidance as a generalized psychological vulnerability: Comparisons with coping and emotion regulation strategies. Behavior Research and Therapy, 44, 1301-1320.
Keating, K. S. (2011). Emotional regulation, adult attachment and splitting cognitions. A thesis presented to the faculty of the Graduate School of Western Carolina University in partial fulfillment of the requirements for the degree of Master of Arts in Psychology.
Kelly, M. M., Tyrka, A. R., Price, L. H. & Carpenter, L. L. (2008). Sex differences in the use of coping strategies: predictors of anxiety and depressive symptoms. Depression and Anxiety, 25, 839-846.
Krohne, H. W. & Hock, M. (2011). Anxiety, coping strategies, and the processing of threatening information: Investigations with cognitive-experimental paradigms. Personality and Individual Differences, 50, 916-925.
Martin, R. C. & Dahlen, E. R. (2005). Cognitive emotion regulation in the prediction of depression, anxiety, stress, and anger. Personality and Individual Differences, 39, 1249-1260.
Mennin, D. S., Heimberg, R. G., Turk. C. L. & Fresco. D. M. (2002). Applying an emotion regulation framework to integrative approaches to generalized anxiety disorder. American Psychological Association, Clinical Psychology: Science and Practice, 12, 9(1): 85-90.
Salters-Pedneault, K., Roemer, L., Tull, M. T., Rucker, L. & Mennin, D. S. (2006). Evidence of broad deficits in emotion regulation associated with chronic worry and generalized anxiety disorder.
Cognitive Therapy, 30(4): 469-480.
Simpson, D., Suarez, L. & Connolly, S. (2012). Treatment and outcomes for anxiety disorders among children and adolescents: A review of coping strategies and parental behaviors. Current Psychiatry Reports, 14, 87-95.
Suveg, C. & Zeman, J. (2004). Emotion Regulation in Children with Anxiety Disorders. Clinical Child and Adolescent Psychology, 33(4): 50-59.
Trosper, S. E., Buzzella, B. A., Bennett, S. M. & Ehrenreich, J. T. (2009). Emotion Regulation in Youth with Emotional Disorders: Implications for a Unified Treatment Approach. Clinical Child and Family Psychological Review, 12, 234-254.
Tull, M. T., Stipelman, B. A., Salters-Pedneault, K. & Gratz, K. L. (2009). An examination of recent non-clinical panic attacks, panic disorder, anxiety sensitivity, and emotion regulation difficulties in the prediction of generalized anxiety disorder in an analogue sample. Anxiety Disorders, 23, 275-282.
Wang, X. Q., Lambert, C. E. & Lambert, V. A. (2007). Anxiety, depression and coping strategies in post-hysterectomy Chinese women prior to discharge.
International Nursing Review, 54(3): 271-279.
Warner, K. H., Goldin, P. R., Ball, T. M., Heimberg, R. G. & Gross, J. J. (2011). Assessing emotion regulation in social anxiety disorder: The emotion regulation interview. Journal of Psychopathological and Behavioral Assessment, 3, 346-354.
Wright, M., Banerjee, R., Hoek, W., Rieffe, C. & Novin, S. (2010). Depression and social anxiety in children: differential links with coping strategies. Journal of Abnormal Child Psychology, 38, 405-419.