آسیب جنسی
اثربخشی درمان مبتنی بر ذهن آگاهی در بهبود تاب آوری و کاهش علائم بالینی نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه ناشی از آزارجنسی: مطالعه تک آزمودنی [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 93-130]
آموزش خوددلسوزی شناختی
اثربخشی آموزش خوددلسوزی شناختی بر ابعاد خستگی، خودانتقادی و اجتناب هیجانی بیماران ام. اس [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 165-202]
ا
اتیسم
اثربخشی برنامه توانبخشی مجازی (تله پرکتیس) حسی حرکتی در محیط خانواده، بر کاهش رفتارهای چالش انگیز کودکان اتیستیک در پاندمی ویروس کرونا [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 131-151]
اجتناب هیجانی
اثربخشی آموزش خوددلسوزی شناختی بر ابعاد خستگی، خودانتقادی و اجتناب هیجانی بیماران ام. اس [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 165-202]
اختلالات خوردن
مدل ساختاری علائم اختلالات خوردن در زنان بر اساس درونیسازی الگوهای رسانه، باورهای مربوط به خوردن و نگرانی از بدشکلی بدنی [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 66-92]
اختلالات شخصیت
پیش بینی اختلالات شخصیت بر اساس ترومای پیچیده با میانجی گری توانمندی ایگو [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 1-23]
اختلال استرس پس از سانحه
اثربخشی درمان مبتنی بر ذهن آگاهی در بهبود تاب آوری و کاهش علائم بالینی نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه ناشی از آزارجنسی: مطالعه تک آزمودنی [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 93-130]
اختلال اضطراب تعمیم یافته
مقایسه فراوانی و محتوای گفتار درونی افراد دارای رگه های اختلال اضطراب تعمیم یافته، رگه های اختلال وسواسی – جبری و بهنجار [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 31-56]
اختلال افسردگی
پیشبینی افکار خودکشی بیماران افسرده بر اساس حس انسجام، سیستمهای مغزی-رفتاری و سبکهای اسنادی [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 109-135]
اختلال فزونکنشی نارسایی توجه
اثربخشی بازتوانی شناختی رایانه یار در ملال تحصیلی دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه فزون کنشی [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 153-178]
اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی
اثربخشی نوروفیدبک در ترکیب با بازی های شناختی رایانه ای بربهبود انعطافپذیری شناختی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 63-94]
اختلال وسواسی – جبری
مقایسه فراوانی و محتوای گفتار درونی افراد دارای رگه های اختلال اضطراب تعمیم یافته، رگه های اختلال وسواسی – جبری و بهنجار [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 31-56]
ارزیابی اجتماعی
مقایسه فراوانی و محتوای گفتار درونی افراد دارای رگه های اختلال اضطراب تعمیم یافته، رگه های اختلال وسواسی – جبری و بهنجار [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 31-56]
استرس روانشناختی
Prediction of Depression, Anxiety and Stress in the Period of Social Distancing Due to Coronavirus Based on Psychological Flexibility, Dysfunctional Attitude and Coping Strategies [دوره 13، شماره 49، 1401، صفحه 2-16]
اضطراب اجتماعی
مقایسه اثر بخشی درمان گروهی کوتاه مدت مبتنی بر مدل پیش بینی پذیری اضطراب اجتماعی با درمان گروهی کوتاه مدت شناختی-رفتاری هافمن بر نشانه های اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دوره اول متوسطه [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 37-61]
اضطراب کرونا
مدلیابی ساختاری الگوهای ارتباطی خانواده و نارسایی کنشهای اجرایی با گرایش به رفتارهای پرخطر (مصرف مواد مخدر، سیگار کشیدن و مصرف الکل): نقش واسطهای اضطراب کرونا [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 95-134]
اعتبار و روایی
بررسی خصوصیات روانسنجی نسخهی فارسی پرسشنامهی امنیت در زیرسیستم بینوالدینی (SIS) [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 27-62]
افسردگی
ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه ارزیابی عمومی تجربههای روانپریشی در دانشجویان [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 1-29]
افسردگی اساسی
اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر افکار خودآیند منفی و نگرش های ناکارآمد بیماران مبتلا به افسردگی اساسی [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 1-36]
افکار خودآیند منفی
اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر افکار خودآیند منفی و نگرش های ناکارآمد بیماران مبتلا به افسردگی اساسی [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 1-36]
افکار خودکشی
پیشبینی افکار خودکشی بیماران افسرده بر اساس حس انسجام، سیستمهای مغزی-رفتاری و سبکهای اسنادی [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 109-135]
الگوهای ارتباطی خانواده
مدلیابی ساختاری الگوهای ارتباطی خانواده و نارسایی کنشهای اجرایی با گرایش به رفتارهای پرخطر (مصرف مواد مخدر، سیگار کشیدن و مصرف الکل): نقش واسطهای اضطراب کرونا [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 95-134]
الگوهای رسانه
مدل ساختاری علائم اختلالات خوردن در زنان بر اساس درونیسازی الگوهای رسانه، باورهای مربوط به خوردن و نگرانی از بدشکلی بدنی [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 66-92]
امنیت هیجانی
بررسی خصوصیات روانسنجی نسخهی فارسی پرسشنامهی امنیت در زیرسیستم بینوالدینی (SIS) [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 27-62]
انعطافپذیری روانشناختی
Prediction of Depression, Anxiety and Stress in the Period of Social Distancing Due to Coronavirus Based on Psychological Flexibility, Dysfunctional Attitude and Coping Strategies [دوره 13، شماره 49، 1401، صفحه 2-16]
انعطافپذیری شناختی
اثربخشی نوروفیدبک در ترکیب با بازی های شناختی رایانه ای بربهبود انعطافپذیری شناختی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 63-94]
ب
بازتوانی شناختی رایانهیار
اثربخشی بازتوانی شناختی رایانه یار در ملال تحصیلی دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه فزون کنشی [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 153-178]
بازی شناختی
اثربخشی نوروفیدبک در ترکیب با بازی های شناختی رایانه ای بربهبود انعطافپذیری شناختی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 63-94]
باورهای خوردن
مدل ساختاری علائم اختلالات خوردن در زنان بر اساس درونیسازی الگوهای رسانه، باورهای مربوط به خوردن و نگرانی از بدشکلی بدنی [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 66-92]
بدشکلی بدنی
مدل ساختاری علائم اختلالات خوردن در زنان بر اساس درونیسازی الگوهای رسانه، باورهای مربوط به خوردن و نگرانی از بدشکلی بدنی [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 66-92]
بیخوابی
مقایسه اثربخشی درمان شناختی-رفتاری و ذهنآگاهی بر کیفیت خواب و تواناییهای شناختی زنان مبتلا به بیخوابی [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 57-84]
پ
پاندمی
Prediction of Depression, Anxiety and Stress in the Period of Social Distancing Due to Coronavirus Based on Psychological Flexibility, Dysfunctional Attitude and Coping Strategies [دوره 13، شماره 49، 1401، صفحه 2-16]
پرسشنامه اضطراب اجتماعی لاگرکا
مقایسه اثر بخشی درمان گروهی کوتاه مدت مبتنی بر مدل پیش بینی پذیری اضطراب اجتماعی با درمان گروهی کوتاه مدت شناختی-رفتاری هافمن بر نشانه های اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دوره اول متوسطه [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 37-61]
ت
تاب آوری
اثربخشی درمان مبتنی بر ذهن آگاهی در بهبود تاب آوری و کاهش علائم بالینی نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه ناشی از آزارجنسی: مطالعه تک آزمودنی [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 93-130]
تجربههای روانپریشی
ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه ارزیابی عمومی تجربههای روانپریشی در دانشجویان [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 1-29]
تحریفات شناختی
بررسی مدل روابط ساختاری ترومای کودکی و تحریفات شناختی با اختلال شخصیت خودشیفته: با میانجی گری طرحواره های ناسازگار اولیه [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 85-108]
ترومای پیچیده
پیش بینی اختلالات شخصیت بر اساس ترومای پیچیده با میانجی گری توانمندی ایگو [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 1-23]
ترومای کودکی
بررسی مدل روابط ساختاری ترومای کودکی و تحریفات شناختی با اختلال شخصیت خودشیفته: با میانجی گری طرحواره های ناسازگار اولیه [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 85-108]
تله توانبخشی
اثربخشی برنامه توانبخشی مجازی (تله پرکتیس) حسی حرکتی در محیط خانواده، بر کاهش رفتارهای چالش انگیز کودکان اتیستیک در پاندمی ویروس کرونا [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 131-151]
تواناییهای شناختی
مقایسه اثربخشی درمان شناختی-رفتاری و ذهنآگاهی بر کیفیت خواب و تواناییهای شناختی زنان مبتلا به بیخوابی [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 57-84]
توانبخشی مجازی
اثربخشی برنامه توانبخشی مجازی (تله پرکتیس) حسی حرکتی در محیط خانواده، بر کاهش رفتارهای چالش انگیز کودکان اتیستیک در پاندمی ویروس کرونا [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 131-151]
توانمندی ایگو
پیش بینی اختلالات شخصیت بر اساس ترومای پیچیده با میانجی گری توانمندی ایگو [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 1-23]
ح
حس انسجام
پیشبینی افکار خودکشی بیماران افسرده بر اساس حس انسجام، سیستمهای مغزی-رفتاری و سبکهای اسنادی [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 109-135]
خ
خانواده
اثربخشی برنامه توانبخشی مجازی (تله پرکتیس) حسی حرکتی در محیط خانواده، بر کاهش رفتارهای چالش انگیز کودکان اتیستیک در پاندمی ویروس کرونا [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 131-151]
خستگی
اثربخشی آموزش خوددلسوزی شناختی بر ابعاد خستگی، خودانتقادی و اجتناب هیجانی بیماران ام. اس [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 165-202]
خود انتقادی
مقایسه فراوانی و محتوای گفتار درونی افراد دارای رگه های اختلال اضطراب تعمیم یافته، رگه های اختلال وسواسی – جبری و بهنجار [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 31-56]
خودانتقادی
اثربخشی آموزش خوددلسوزی شناختی بر ابعاد خستگی، خودانتقادی و اجتناب هیجانی بیماران ام. اس [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 165-202]
خود تقویتی
مقایسه فراوانی و محتوای گفتار درونی افراد دارای رگه های اختلال اضطراب تعمیم یافته، رگه های اختلال وسواسی – جبری و بهنجار [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 31-56]
خود تنظیمی
مقایسه فراوانی و محتوای گفتار درونی افراد دارای رگه های اختلال اضطراب تعمیم یافته، رگه های اختلال وسواسی – جبری و بهنجار [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 31-56]
خودشیفتگی
بررسی مدل روابط ساختاری ترومای کودکی و تحریفات شناختی با اختلال شخصیت خودشیفته: با میانجی گری طرحواره های ناسازگار اولیه [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 85-108]
د
دانش آموزان دوره اول متوسطه
مقایسه اثر بخشی درمان گروهی کوتاه مدت مبتنی بر مدل پیش بینی پذیری اضطراب اجتماعی با درمان گروهی کوتاه مدت شناختی-رفتاری هافمن بر نشانه های اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دوره اول متوسطه [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 37-61]
دانشجو معلمان
پیش بینی اختلالات شخصیت بر اساس ترومای پیچیده با میانجی گری توانمندی ایگو [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 1-23]
درمان چند بعدی معنوی
God- Oriented Spiritual Psychotherapy: A multidimensional approach (Protocol Validation) [دوره 13، شماره 49، 1401، صفحه 37-54]
درمان شناختی-رفتاری
مقایسه اثر بخشی درمان گروهی کوتاه مدت مبتنی بر مدل پیش بینی پذیری اضطراب اجتماعی با درمان گروهی کوتاه مدت شناختی-رفتاری هافمن بر نشانه های اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دوره اول متوسطه [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 37-61]
درمان مبتنی بر مدل
مقایسه اثر بخشی درمان گروهی کوتاه مدت مبتنی بر مدل پیش بینی پذیری اضطراب اجتماعی با درمان گروهی کوتاه مدت شناختی-رفتاری هافمن بر نشانه های اضطراب اجتماعی در دانش آموزان دوره اول متوسطه [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 37-61]
درمان متمرکز بر شفقت
اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر افکار خودآیند منفی و نگرش های ناکارآمد بیماران مبتلا به افسردگی اساسی [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 1-36]
درونیسازی
مدل ساختاری علائم اختلالات خوردن در زنان بر اساس درونیسازی الگوهای رسانه، باورهای مربوط به خوردن و نگرانی از بدشکلی بدنی [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 66-92]
ذ
ذهن آگاهی
اثربخشی درمان مبتنی بر ذهن آگاهی در بهبود تاب آوری و کاهش علائم بالینی نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه ناشی از آزارجنسی: مطالعه تک آزمودنی [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 93-130]
ر
رابطه مادر-کودک
اثربخشی آموزش مهارت مدیریت استرس- هیجان بر کیفیت رابطه مادر-کودک مادران کودکان دارای اختلال طیف اتیسم [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 137-166]
رفتار چالشی
اثربخشی برنامه توانبخشی مجازی (تله پرکتیس) حسی حرکتی در محیط خانواده، بر کاهش رفتارهای چالش انگیز کودکان اتیستیک در پاندمی ویروس کرونا [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 131-151]
روانشناسی اسلامی
God- Oriented Spiritual Psychotherapy: A multidimensional approach (Protocol Validation) [دوره 13، شماره 49، 1401، صفحه 37-54]
س
سبکهای اسنادی
پیشبینی افکار خودکشی بیماران افسرده بر اساس حس انسجام، سیستمهای مغزی-رفتاری و سبکهای اسنادی [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 109-135]
سلامت روان
ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه ارزیابی عمومی تجربههای روانپریشی در دانشجویان [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 1-29]
سیستم بینوالدینی
بررسی خصوصیات روانسنجی نسخهی فارسی پرسشنامهی امنیت در زیرسیستم بینوالدینی (SIS) [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 27-62]
سیستمهای مغزی-رفتاری
پیشبینی افکار خودکشی بیماران افسرده بر اساس حس انسجام، سیستمهای مغزی-رفتاری و سبکهای اسنادی [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 109-135]
ط
طرحواره
بررسی مدل روابط ساختاری ترومای کودکی و تحریفات شناختی با اختلال شخصیت خودشیفته: با میانجی گری طرحواره های ناسازگار اولیه [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 85-108]
ف
فاصله اجتماعی
Prediction of Depression, Anxiety and Stress in the Period of Social Distancing Due to Coronavirus Based on Psychological Flexibility, Dysfunctional Attitude and Coping Strategies [دوره 13، شماره 49، 1401، صفحه 2-16]
ک
کودک با اختلال طیف اتیسم
اثربخشی آموزش مهارت مدیریت استرس- هیجان بر کیفیت رابطه مادر-کودک مادران کودکان دارای اختلال طیف اتیسم [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 137-166]
کیفیت خواب
مقایسه اثربخشی درمان شناختی-رفتاری و ذهنآگاهی بر کیفیت خواب و تواناییهای شناختی زنان مبتلا به بیخوابی [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 57-84]
گ
گرایش به رفتارهای پرخطر
مدلیابی ساختاری الگوهای ارتباطی خانواده و نارسایی کنشهای اجرایی با گرایش به رفتارهای پرخطر (مصرف مواد مخدر، سیگار کشیدن و مصرف الکل): نقش واسطهای اضطراب کرونا [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 95-134]
گفتار درونی
مقایسه فراوانی و محتوای گفتار درونی افراد دارای رگه های اختلال اضطراب تعمیم یافته، رگه های اختلال وسواسی – جبری و بهنجار [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 31-56]
م
مادران
اثربخشی آموزش مهارت مدیریت استرس- هیجان بر کیفیت رابطه مادر-کودک مادران کودکان دارای اختلال طیف اتیسم [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 137-166]
ملال تحصیلی
اثربخشی بازتوانی شناختی رایانه یار در ملال تحصیلی دانش آموزان با اختلال نارسایی توجه فزون کنشی [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 153-178]
مهارت مدیریت استرس- هیجان
اثربخشی آموزش مهارت مدیریت استرس- هیجان بر کیفیت رابطه مادر-کودک مادران کودکان دارای اختلال طیف اتیسم [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 137-166]
مهارتهای مقابلهای
Prediction of Depression, Anxiety and Stress in the Period of Social Distancing Due to Coronavirus Based on Psychological Flexibility, Dysfunctional Attitude and Coping Strategies [دوره 13، شماره 49، 1401، صفحه 2-16]
مولتیپل اسکلروزیس
اثربخشی آموزش خوددلسوزی شناختی بر ابعاد خستگی، خودانتقادی و اجتناب هیجانی بیماران ام. اس [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 165-202]
ن
نارسایی کنشهای اجرایی
مدلیابی ساختاری الگوهای ارتباطی خانواده و نارسایی کنشهای اجرایی با گرایش به رفتارهای پرخطر (مصرف مواد مخدر، سیگار کشیدن و مصرف الکل): نقش واسطهای اضطراب کرونا [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 95-134]
ناکارآمدی شناختی
Prediction of Depression, Anxiety and Stress in the Period of Social Distancing Due to Coronavirus Based on Psychological Flexibility, Dysfunctional Attitude and Coping Strategies [دوره 13، شماره 49، 1401، صفحه 2-16]
نشانههای مثبت
ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه ارزیابی عمومی تجربههای روانپریشی در دانشجویان [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 1-29]
نشانههای منفی
ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه ارزیابی عمومی تجربههای روانپریشی در دانشجویان [دوره 13، شماره 48، 1401، صفحه 1-29]
نگرش های ناکارآمد
اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر افکار خودآیند منفی و نگرش های ناکارآمد بیماران مبتلا به افسردگی اساسی [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 1-36]
نوجوانان
اثربخشی درمان مبتنی بر ذهن آگاهی در بهبود تاب آوری و کاهش علائم بالینی نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه ناشی از آزارجنسی: مطالعه تک آزمودنی [دوره 13، شماره 46، 1401، صفحه 93-130]
نوروفیدبک
اثربخشی نوروفیدبک در ترکیب با بازی های شناختی رایانه ای بربهبود انعطافپذیری شناختی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی [دوره 13، شماره 47، 1401، صفحه 63-94]
و
ویرس کرونا
Prediction of Depression, Anxiety and Stress in the Period of Social Distancing Due to Coronavirus Based on Psychological Flexibility, Dysfunctional Attitude and Coping Strategies [دوره 13، شماره 49، 1401، صفحه 2-16]